کمیته نانو وزارت بهداشت به عنوان نماینده ستاد ویژه توسعه فناوری نانو وظیفه بررسی و تایید را از داروهاي نانویی تولیدی با تکنولوژی نانو را بر عهده دارد و خبر از تولید چند نانو داروی موثر تا آخر امسال می دهد.

دکتر محمدی رضایت، مسئول کمیته نانو وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در کمیته نانو 13 پرونده داریم که مجوزهای تولید 6 ماهه و يك ساله موقت دریافت کرده اند و در حال تولید هستند که شاخص ترین آنها داروی ضد سرطان "سیناداکسوزوم" است.

وی افزود: در حال حاضر 5 پرونده نانو دارو وجود دارد که در دست بررسی است و به احتمال زیاد تا آخر سال موفق به تولید دارو در زمینه درمان عفونت های قارچی مقام به درمان و بيماری سالک خواهند شد.

مسئول کمیته نانو وزارت بهداشت ادامه داد: به غیر از این 5 پرونده 60 پرونده دیگر نیز در دست بررسی است که امیدواریم از بین آنها هم بتوانیم فن آوری و نوآوری حاصل شود.

دکتر رضایت در پایان خاطرنشان کرد: طرح های تولید دارویی که تایید می شوند و مجوز تولید می گیرند می توانند از طریق ستاد توسعه فناوری نانو به کارخانه های دارای مجوز که آماده تولید هستند معرفی شوند تا از ظرفیت خالی آنها استفاده کرده و زودتر به تولید برسند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.