این نانو داروی ضد سرطان هم اکنون به تولید صنعتی رسیده و تا 20 روز دیگر با قیمت 2600 هزار تومان در داروخانه قابل دسترسی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در آئین گشایش مرکز تحقیقات فناوری نانو دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار داشت: برنامه 10 ساله راهبردی ستاد توسعه فناوری نانو که در سال 2005 به تصویب رسید دارای چشم انداز تولید ثروت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم بوده و ماموریت دارد تا پایان سال 2015 در بین 15 کشور برتر دنیا در تمامی حلقه های زنجیره دانش نانو قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این امر پیش از موعد محقق شده و ایران رتبه 12 دنیا در تولید علم در حوزه نانو را دارد، افزود: ترویج علم و فناوری نانو بنیان کار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بوده که در میان اقشار مختلف مردم، دانشگاه ها، صدا و سیما، دانش آموزان، و حتی دولت و مجلس نیز اجرا شده است.
سرکار تصریح کرد: امروزه مرکز ثقل و ترویج ستاد نانو در صنعت است و ما به صاحبان صنایع گوشزد می کنیم که اگر به کاربردهای فناوری نانو در محصولات خود توجه نکنند، بازار خود را از دست می دهند.
وی ادامه داد: نانو داروی دوکسوربسین که سه ماه گذشته رونمایی شده بود تا 20 روز دیگر وارد بازار می شود.
دبیر ستاد نانو یادآور شد: این نانو دارو به غیر از ایران در انحصار دو کشور اروپایی و امریکایی قرار داشت و با وجود اینکه مواد اولیه آن تنها 5 دلار بود به قیمت 850 دلار فروخته می شد که نمونه داخلی آن با قیمت 260 هزار تومان عرضه می شود.
وی خاطر نشان کرد: آب، محیط زیست و مواد از دیگر اولویت های ستاد نانو هستند که برای آنها برنامه ریزی شده است.
سرکار ادامه داد: ایران در چند سال گذشته، به طور میانگین 8 مقاله مرتبط با نانو در سال داشت که این رقم به 8 مقاله در روز افزایش پیدا کرده و 14.6 درصد کل مقالات کشور در حوزه علوم وفناوری نانو هستند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار