مدیرکل مدارس غیرانتفاعی و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 10 هزار مدرسه غیردولتی با یک میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسن شربت دار در نخستین گردهمایی شورای هماهنگی موسسان مدارس و مرکز غیردولتی که در خانه معلم کرمانشاه برگزار شد، افزود: صد درصد مدارس مقاطع ابتدایی هوشمندساری شده است.

مدیرکل مدارس غیرانتفاعی و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش  عنوان کرد : شهریه مدارس غیردولتی تا 25 درصد نسبت به سال گذشته قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی، سیاست آموزش و پرورش را به نحو مطلوب انجام داده اند، گفت : مشکلات زیادی بر مدارس غیردولتی حاکم بود که به همت موسسان فرهنگی حل شد.

شربت دار عنوان کرد : به طور کلی کلیات قانون تاسیس مدارس غیردولتی قابل قبول است که در برخی از موارد نیازمند اصلاح است و تلاش می کنیم مدارس غیردولتی مشکل خلا قانونی نداشته باشند.

وی در ادامه به حمایت های مالی وزارت آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی اشاره داشت و افزود: 60 درصد تسهیلات برای خرید و احداث مدارس و 40 درصد دیگر در راستای هوشمندسازی مدارس صرف شده است.

وی همچنین به  کمبود نیروی انسانی مامور در مدارس بخصوص مدارس تهران اشاره کرد و گفت: امکان مامور کردن نیروی انسانی به مدارس غیردولتی را نداریم و به ازای هر 30 نفر در یک مدرسه یک نفر از طرف وزارت آموزش و پرورش مامور می شود.

در استان کرمانشاه 12 هزار دانش آموز در 128 مدارس غیردولتی تحصیل می کنند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، مدرسه ، انتفاعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.