در صورتی که اعضای اتحادیه ها و صنوف از میان هنرمندان باشند، اجرای طرح واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی موفق و تاثیرگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، واگذاری امور تصدی گری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این روز ها واکنش ها مختلفی را به همراه داشته است، در این جا صحبت هنرمندان صنایع دستی کشور را در خصوص واگذاری تصدی گری امور به بخش خصوصی می خوانید.

امید خانی پور هنرمند همدانی رشته سرامیک، با تاکید بر این که با واگذاری تصدی گری امور به بخش خصوصی بروکراسی اداری را از بین خواهد رفت، گفت: 6 ماه پیش برای اخذ پروانه تولید اقدام کردم و 2 هفته پیش موفق به دریافت آن شدم، به طور حتم اگر روند صدور پروانه تولید و کارت در حوزه اختیارات هنرمندان باشد دیگر روزها و ساعت ها هنرمندان در درگیری بروکراسی اداری هدر نخواهد شد.

وی اجرای طرح واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی را در صورتی که اعضای اتحادیه ها و صنوف از میان هنرمندان باشند، بسیار مثبت و تاثیرگذار عنوان کرد.

***تصدی گری ها باید به کارشناسان واگذار شود

علی حق نگهدار صادرکننده بافته های داری استان فارس، در رابطه با واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی گفت: واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی و اتحادیه ها بی شک در تسریع انجام امور نقش موثری خواهد داشت.

نگهدار با بیان اینکه تصدی گری ها باید به افراد مسئول و فنی واگذار شود، ادامه داد: اجرای درست بحث واگذاری تصدی گری ها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

و ی ادامه داد: بخش خصوصی، روسای اتحادیه ها و صنوف باید منافع هنرمندان، صنعتگران و فعالان این عرصه را در نظر بگیرند.

***مخالفان واگذاری تصدی گری ها در اشتباهند

علی ساعی قلمزن اصفهانی، با اشاره به تحقیقات و پژوهش های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رابطه با واگذاری ها، گفت: مخالفان واگذاری تصدی گری های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی سخت در اشتباهند.

ساعی واگذاری امور مربوط به هنرمندان و صادرکنندگان صنایع دستی به بخش خصوصی را به نفع این قشر دانست و افزود: بی شک مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با نظارت بر بخش خصوصی و حمایت از هنرمندان و صادرکنندگان امکان اجرای موفق این طرح را مهیا خواهند کرد.

***نظارت منافع اجرای واگذاری تصدی گری‌ها را تضمین می کند

حسن رحمانی هنرمند قزوینی رشته خلاقیت در نازک کاری چوب، نظارت بر اجرای طرح واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی را ضامن انتفاع هنرمندان دانست و گفت: اگر افرادی که در بخش خصوصی این وظایف را برعهده می گیرند وظایفشان را به درستی انجام دهند، این واگذاری ها به نفع هنرمندان خواهد بود.

وی تصریح کرد: با اعمال نظارت بر اجرای این طرح می توان امیدوار بود، با واگذاری تصدی گری ها ، اتفاقات خوبی در انتظار هنرمندان و صنعتگران باشد.

***ارائه خدمات با واگذاری امور تصدی گری ‌پررنگ می شود

محمدرضا ولی پور صادرکننده همدانی سفال و سرامیک، با بیان اینکه واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی را موجب پررنگ شدن ارائه خدمات دانست، گفت: اتحادیه ها، صنوف و بخش خصوصی می توانند در ارائه خدمات به هنرمندان و صادرکنندگان نقش مهمی ایفا کنند.

وی خاطر نشان کرد : اگر افرادی که در بخش خصوصی، اتحادیه و صنوف تصدی گری امور به آنها واگذار می شود افرادی کاردان و دلسوزی باشند، فعالیت ها با سرعت و کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

*** نقش بخش خصوصی با واگذاری تصدی گری منعکس می شود

ابراهیم ملاپور هنرمند گیلانی رشته خلاقیت در ساخت آثار معرق، نظارت کامل و حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شرط اساسی اجرای  این طرح دانست و گفت: با واگذاری تصدی گری های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این سازمان به وظایف اصلی و مهم تری می پردازد.

وی ادامه داد: نقش بخش خصوصی متاسفانه در کشور ما رو به افول است، شاید اجرای این طرح ها موجبات تقویت و ورود این بخش به عرصه اقتصادی و اجتماعی فراهم شود.

بر پایه این گزارش، اجرای مصوبه واگذاری امور تصدی گری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی بدون حضور کارشناسان درد آشنا و نظارت مسئولان به بیراه خواهد رفت و نتایج غیرقابل جبرانی را در پی خواهد داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار