سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور همواره پیگیر و منعکس کننده چالش هایی که در سیاست گذاری حوزه ICT وجود دارد از جمله مسئله کاهش سرعت اینترنت کشور بوده است.

به گزار ش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛حمیدرضا قمی دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در رابطه با مدیریت و نظارت پهنای باند اینترنت کشور و همچنین بحث فیلترینگ گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در رابطه با مبحث مدیریت و نظارت پهنای باند و فیلترینگ اینترنت کشور تصمیم گیرنده نیست، در واقع تنها کاری که سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در این حوزه می تواند انجام بدهد این است که مسئولین را از کمبودهای این حوزه با خبر کند.

وی در ادامه گفت: همچنین توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور طی دفعات متعددی در جلسات خصوصی و همچنین در رسانه ها به اعلام این موضوع اشاره شد که کاهش پهنای باند و سرعت اینترنت در سالم سازی فضای اینترنت کشور کمترین تأثیر را دارد.

بنابراین در حال حاضر سیاست گذاری فضای مجازی بدین گونه است که برای دسترسی به فضای خارج از کشور محدودیت هایی وجود دارد که برعکس آن تمامی حوزه های فضای مجازی خارج از کشور بر تمامی منابع اینترنتی ما دسترسی دارند و این به معنای ایجاد یک طرفه است و علاوه بر این نتیجه مطلوبی ندارد که این موضوع کمکی به هدف سالم سازی فضای اینترنت کشور نخواهد کرد.

وی در ادامه اشاره کرد: همچنین رئیس جمهور منتخب به تازگی صحبت های روشن و واضح در این خصوص اظهارنظر کرده اند و به هر حال امید به این است که بزودی بعد از تشکیل کابینه جدید شاهد تغییرات قابل لمسی باشیم.

وی در ادامه افزود: سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور همواره پیگیر و منعکس کننده چالش هایی که در سیاست گذاری حوزه ICT وجود دارد از جمله کاهش سرعت اینترنت کشور بوده است. بنابراین به هیچ عنوان توسعه فضای اینترنت کشور و سامانه مجازی بدون سرعت کافی عملی نیست و یا بسیار کند خواهد بود.

همچنین وی در خصوص شبکه ملی اطلاعات افزود: شبکه ملی اطلاعات می تواند بخشی از برنامه های اصلی دولت باشد که البته این روش در خیلی از کشورها هم اکنون در حال استفاده است ولی فقط بخشی از سامانه های مجازی دولت می تواند روی شبکه ملی اطلاعات باشد و این روش نمی تواند تمام نیاز کشور و مردم را در این حوزه رفع کند.

وی در ادامه افزود: خیلی از بخش ها اعم از دانشگاه ها و مصارف خانگی که از اینترنت استفاده می کنند، فارغ از سامانه هایی است که دولت به آنها سرویس می دهد، بنابراین باید نگاه بهتری به این موضوع بپردازیم.

وی افزود: محدود کردن فضای اینترنت به سامانه های اینترنتی و خدمات دولت الکترونیک راهکار صحیحی برای حل این مسئله نمی باشد، بنابراین باید فکر اساسی در این مورد صورت بپذیرد. ضمن اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات فقط در سالم سازی و امنیت سیستم های سازمان های دولتی ذیربط با دولت الکترونیک مؤثر باشد./ع2

برچسب ها: مجازی ، رایانه ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار