مل بروكس:

سينما جان و روح مرا نجات داده

انستيتوي فيلم آمريكا چهل و يكمين جايزه دستاورد عمر خود را به مل بروكس داد و رابرت دنيرو و مورگان فريمن،‌در مراسمي كه به همين مناسبت تدارك ديده شده بود براي اداي احترام به بروكس حاضر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛انستيتوي فيلم آمريكا چهل و يكمين جايزه دستاورد عمر خود را به مل بروكس داد و تعداد پرشماري از چهره‌هاي برجسته سينماي آمريكا،‌از جمله رابرت دنيرو و مورگان فريمن،‌در مراسمي كه به همين مناسبت تدارك ديده شده بود براي اداي احترام به بروكس حاضر شدند. مل بروكس كارگردان،‌نويسنده، تهيه كننده و بازيگر كه آثار كمدي موفقي مثل: زين‌هاي شعله‌ور، فرانكنستين جوان، سينماي صامت، ترس از ارتفاع و ... را در كارنامه حرفه‌اي اش دارد اكنون 87 ساله است مراسم را مارتين شورت افتتاح كرد همراه باترانه‌اي متشكل از ملودي‌هاي موسيقي فيلم‌هاي مختلف بروكس. او به شوخي گفت: «كلمه نابغه در هاليوود زياد به كار برده مي‌شود بنابراين من هم مي‌توانم مل را نابغه بنامم!»
ديويد لينچ، بيلي كريستال و  جيمي كيمل و بسياري ديگر هم در مجلس شام خصوصي در دالبي تيه‌تر از بروكس تجليل كردند همه چيز در مراسم رنگي از شوخي داشت. كيمل كمدين، بازيگر و نويسنده در صحبت‌هايش گفت: «خيلي دل‌مان براي شما تنگ خواهد شد آقاي بروكس. شما يكي از بزرگان بوديد خدا بيامرزدتان دست من!» لري ديويد كمدين، بازيگر و نويسنده به عنوان تهيه كننده تلويزيوني نير كارهاي موفقي مانند سريال برجسته سينفلد را در كارنامه دارد بروكس را به خاطر دوري چند ساله‌اش از سينما سرزنش كرد: «مل بروكس مرا وارد سينماي كمدي نكرد بلكه مرا از آن دور نگه داشت!»
او با اشاره به «دلخوري»‌اش بابت استعداد بروكس چنين گفت: « به خاطر او بود كه سال‌ها نتوانستم هيچ كاري بكنم!» علاوه بر چهره‌هاي حاضر در مراسم، برخي سينماگران معروف نيز از طريق پيام‌هاي ويدئويي به تجليل از بروكس پرداختند از جمله كلينت ايستوود، وودي آلن، جرج لوكاس، استيون اسپيلبرگ،‌ووپي گلدبرگ و جن وايلدر، در پيام ويدئويي‌اش گفت: « فكر نمي‌كنم هيچ جا آدم ديگري مثل تو وجود داشته باشد دوستت دارم مل!»
از شخصيت‌هاي ديگري كه پيش از اين جايزه دستاورد عمر انستيتوي فيلم آمريكا را دريافت كرده‌اند مي‌توان به اليزابت تيلر، كرك داگلاس، كلينت ايستوود، استيون اسپيلبرگ،‌جرج لوكاس و مارتين اسكور سيزي اشاره كرد. جايزه بروكس را اسكورسيزي به دست او داد كه در سخنانش بروكس را در كنار برادران ماركس، لورل و هاردي و ابوت و كاستلو قرار داد. او گفت: «مل هميشه خودش راه را براي خودش باز كرده و همه ما را هم در اين مسير لذت بخش با خودش همراه كرده است.» خود بروكس نيز در جريان مراسم مثل هميشه بامزه بود او كه يكي از معدود چهره‌هايي است كه جايزه هاي مختلفي مثل امي، گرمي، اسكار و توني را برنده شده در پاسخ به حرف‌هاي كيمل گفت: «من مردني نيستم!» در پايان نيز براي تشكر از انستيتوي فيلم آمريكا چنين گفت: «سينما جان و روح مرا نجات داده است.»

منبع: ماهنامه فيلم
برچسب ها: مل بروکس ، سینما ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.