معاون بنیاد نخبگان استان کزمانشاه با بیان اینکه دستاوردهای مخترعین استان کرمانشاه در زمینه اختراعات تجاری بسیار است، گفت: با وجود تلاش های بسیار در این زمینه، دست بنیاد نخبگان از لحاظ تجاری سازی خالی است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سالار محمدی  گفت: بیناد نخبگان استان در کنار مباحث داوری و ارزیابی آثار، مسیر تجاری سازی را هم طی کرده است اما جای تاسف است که راه به جایی نبرده ایم.


وی با بیان اینکه توجه و حمایت مسوولین نباید محدود به طرح های تکراری چون گلخانه، دامداری و غیره شود، گفت: مسیر ما باید به سمت توجه و ارائه طرح های نو باشد.

معاون بنیاد نخبگان استان با ابراز امیدواری از اینکه دولت آینده توجه بیشتری به طرح های نو اشتغالزا در کشور داشته باشد، گفت: استان کرمانشاه تاکنون 700 طرح ثبت اختراع شده، 85 طرح تایید علمی و چهار طرح ملی شناخته شده دارد.

وی با اشاره به تسهیلات با سود 22 درصدی به نخبگان، افزود: این تسهیلات در سطح نخبگان نیست و سود آن زیاد است.

محمدی ادامه داد: طرح هایی که تاییدیه علمی گرفته اند می توانند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی که در پارک علم و فناوری استان فعال است بهره مند شوند.نوآوری اختراعات و تجاری سازی در کرمانشاه به عنوان قطب غرب کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه همواره از بیش ترین شرکت کننده در جشنواره منطقه ای زاگرس در سال های گذشته برخوردار بوده، ادامه داد: در سال گذشته بیش از 40 درصد شرکت کنندگان در این جشنواره مخترعین استان کرمانشاه بوده اند./س
برچسب ها: کرمانشاه ، ثبت ، اختراع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.