مدیرکل دفتر پایش فراگیر محیط زیست کشور گفت: تاکنون صد محصول معاینه فنی در سراسر کشور آزمایشگاه معتمد محیط زیست شده اند.

 مهرداد کتال محسنی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این طرح از سال 90 آغاز شده که در اولین گام تمام مراکز 11 گانه تهران به عنوان آزمایشگاه معتمد تحت پوشش سازمان محیط زیست قرار گرفته اند. و تا امروز بیش از 40 درصد معاینه فنی مدارک های لازم را به سازمان ارسال کرده اند.
وی ادامه داد: تست های لازم صورت گرفته و مجوز های لازم هم صادر شده و فرایندی که باید برای کسب گواهینامه گذرانده می شد طی شده  و در حال حاضر از طریق ادارات محیط زیست کل استان این کار پیگیری می شود.
کتال محسنی ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز معاینه فنی باید دستگاه های تست آلایندگی را به صورت دوره ای کالیپراسیون کنند با اجرای این طرح سازمان محیط زیست نظارت صحیح و اصولی بر صحت آزمون ها خواهد داشت.
وی با انتقاد به تمدید هر 5 سال یک بار معاینه فنی گفت: به نظر ما خودروها باید هر ساله تأییدیه معاینه فنی بگیرند اما امیدواریم مجلس محترم حداقل با طرح معاینه فنی هر 2 سال یکبار موافقت کنند.
مدیر کل دفتر پایش فراگیر محیط زیست کشور با اشاره به دفع غیر اصولی پسماندهای بیمارستانی گفت: با پیگیریهای صورت گرفته هم اکنون 70 درصد بیمارستانها پسماندهای خود را مطابق استاندارد دفع می کنند اما همچنان 20 درصد مراکز بیمارستانی زباله ها و پسماندهای خود را به صورت غیر اصولی دفع می کنند.
کتال محسنی با اشاره به افزایش کیفیت هوا نسبت به دوسال گذشته خاطر نشان کرد: سال گذشته با کاهش 37 درصدی غلظت بن زن در هوای محیطی در مناطق شلوغ و پر تردد نسبت به سال 90 مواجه بودیم همچنین سال 91 کاهش 30درصدی شدت آلودگی ریزگردها نسبت به سال 90 ثبت شد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار