سخنگوي جان کري وزير امورخارجه آمريکا روز سه شنبه اعلام کرد محمد مرسي رييس جمهور مصر براي حل بحران سياسي که اين کشور با آن مواجه است بايد به صداي مردم مصر گوش فرا دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه، جنيفر ساکي گفت: کري بر اين موضوع اصرار دارد که دموکراسي تنها به انتخابات مربوط نيست ،‌ بلکه اطمينان دادن به شنيده شدن صداي مردم را نيز شامل مي شود.وزير امور خارجه همچنين تاکيد کرد هدف ما ديدن مصر در صلح ، ثبات و رونق است.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد گزارشهايي که مي گويد آمريکا دولت مصر را به برگزاري انتخابات زودهنگام  تشويق کرده است نادرست است.

وي تصريح کرد: اوباما از مرسي خواست نشان دهد نگراني هاي مردم را مي شنود و وزير خارجه نيز با اين موضوع موافق است و آن  را گامي مهم براي دولت مي داند.

ساکي همچنين خاطر نشان کرد هنوز براي گفتن اين موضوع که آيا آمريکا در کمک نظامي خود به مصر تجديد نظر خواهد کرد يا خير بسيار زود است. کمک نظامي آمريکا به مصر سالانه يک ميليارد و سيصد ميليون دلار برآورد مي شود که در قانون پيش بيني شده در صورت وقوع کودتاي نظامي، اين کمک متوقف شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار