معاون توسعه سرمايه انساني معاونت توسعه مديريت وسرمايه انساني رياست جمهوري با اعلام حمايت از طرح منطقه‌اي كردن گمركات كشور گفت: موفقيت گمرك در اجراي اين طرح مي‌تواند موجب رغبت ساير سازمان‌ها براي انجام آن در سازمان خود شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ميرحسيني كه در چهارمين نشست تخصصي مديران گمرك سخن مي‌گفت، افزود: طرح منطقه‌اي كردن گمركات كشور باتوجه به اهميت و جايگاه گمرك در نظام اقتصادي كشور و مديريت خوب آن طرح ارزشمند ي است كه در صورت موفق بودن، الگو و مدلي براي ساير سازمان‌هاي دولتي خواهد شد.

وي با اشاره به تأثيرات مثبت مهندسي مجدد در ساختار سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي اظهار داشت: حركت به سمت منطقه‌اي كردن كارها و افزايش تفويض اختيار به مديران استاني، داراي امتيازات مثبتي است كه مي‌تواند ما را از برخوردهاي موضعي به يك منطق جديد براي ساختارپردازي و ساختاردهي برساند.

معاون توسعه سرمايه انساني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري گفت: باتوجه به اهميت سيستم‌هاي نرم‌افزاري و هوشمندي نيروي انساني در سازمان‌ها، استفاده از دانش و مهارت كاركنان و همچنين اتخاذ شيوه‌ها و رويه‌هاي مناسب، كليد موفقيت سازمان و دستگاه‌هاي اجرايي است و به نظر مي‌رسد كه گمرك جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه پيشرو و پيشقدم است.

وي افزود: طرح منطقه‌اي كردن گمركات در نگاه اول فكر و ايده خوبي است و به همين دليل ما از آن استقبال كرده و تلاش مي‌كنيم تا دانش و تجارب خود را براي تحقق اين طرح در اختيار گمرك قرار دهيم.

دكتر ميرحسيني با برشمردن الزامات يك ساختار مناسب در سازمان‌ها گفت: برخورداري از مبناي نظري و تئوري از جمله روشن بودن اهداف و نتايج تغيير ساختار و پيش‌بيني پيش نيازها و پيامدهاي آن، دقت در جزئيات ضروري طرح‌ها و تهيه نقشه اجرايي براي كنترل و نظارت آثار و پيامدهاي ناخواسته 3 شرط مهم در اجراي مطلوب ساختار است.

وي گفت: رعايت 3 شرط فوق‌الذكر سبب مي‌شود تا طرح به صورت مطلوب و موفقيت كامل اجرا شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: طرح ، منطقه ای ، گمرک ، الگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار