هدف اصلي از طرح منطقه‌اي كردن گمركات افزايش بهره‌وري است هدف اصلي از اجراي طرح منطقه‌اي كردن گمركات كشور، افزايش بهره‌وري و ارتقاي نقش گمرك در تسهيل و توسعه تجارت است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس معمارنژاد رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران در چهارمين نشست تخصصي مديران گمرك است.

رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران افزود: يكي از مواردي كه مي‌تواند سبب تسريع و تسهيل امورگمركي به خصوص تشريفات ترخيص كالا شود، منطقه‌اي كردن گمركات كشور است كه البته نيازمند بررسي و مطالعه كامل است.

معمارنژاد تصريح كرد: تهيه مقدمات و بررسي اهداف، مبناي نظري طرح منطقه‌اي كردن گمركات و همچنين بهره‌گيري از تجارب جهاني و ارزيابي نتايج حاصل از اجراي اين طرح از جمله اقداماتي كه بايد از سوي كارشناسان انجام شود.

رئيس‌كل گمرك با اشاره به برخي از حساسيت‌ها در استان‌هاي كشور نسبت به طرح مزبور تأكيد كرد: همه بحث‌هايي كه تاكنون در اين خصوص انجام شده مباحث مقدماتي است كه بايد به طور دقيق و كامل تبيين و نهايي شود.

وي افزود: مبناي نظري اصل بهره‌وري، حاصل جمع كارايي و اثربخشي است و كارايي به معناي انجام درست كار و اثربخشي به مفهوم انجام كار درست خواهد بود. بنابراين اگر كار درست انجام شود، موجب افزايش بهره‌وري خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: منطقه ای ، مطالعه ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار