معاون توسعه مديريت و منابع گمرك جمهوري اسلامي ايران گفت: تسريع در انجام فعاليت‌ها، ايجاد رويه‌هاي يكسان، سازماندهي بهينه منابع و ظرفيت گمركات، كاهش هزينه و افزايش رضايت ارباب رجوع از مزاياي طرح منطقه‌اي كردن گمركات كشور است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،حسن بقائي كه در چهارمين نشست تخصصي مديران گمرك سخن مي‌گفت، افزود: ايجاد هماهنگي بيشتر بين گمركات اجرايي و ستادي مناطق و امكان استفاده از ظرفيت‌هاي چند استان براي تحقق اهداف سازمان از ديگر نقاط قوت طرح منطقه‌اي كردن گمركات كشور برشمرد.

وي با اشاره به مستندات قانوني اين طرح اظهار داشت: به منظور ساماندهي وضع گمركات و مبادي ورود و خروجي كشور و در راستاي اجراي مواد 106 برنامه پنجم توسعه و ماده 29 قانون مديريت خدمات كشوري و همچنين براساس نتايج طرح آمايش سرزميني، نسبت به اصلاح ساختار گمركات اجرايي اقدام عاجل صورت خواهد گرفت و بر همين اساس حسب سياست‌هاي كلي سازمان مطالعات مربوط به مناطق گمركي در دستور كار قرار گرفته است.

بقائي تأكيد كرد: يكي از موارد مهم درخصوص طرح منطقه‌اي كردن گمركات اجرايي، بررسي نقاط قوت و ضعف اين طرح است كه با دقت و مطالعه همه‌جانبه انجام مي‌شود.

وي افزود: براي آنكه بتوانيم به نتايج موردنظر درخصوص اجراي طرح منطقه‌اي كردن گمركات دست پيدا كنيم بايد چالش‌هاي موجود را با درايت و هماهنگي كامل رفع كنيم و براي اثربخشي طرح، منابع مالي و انساني موردتوجه قرار گيرد.

معاون توسعه مديريت و منابع گمرك با اشاره به بررسي سوابق موجود در اين زمينه گفت: مطالعاتي در اين خصوص در اين معاونت صورت گرفته و با منابع و مراكز ذيربط از جمله معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري مكاتبه شده است.

وي افزود: در سالهاي مختلف مطالعات و اقداماتي در اين باره صورت گرفته كه كارشناسان معاونت توسعه مديريت و منابع گمرك به طور دقيق اين سوابق را مورد بررسي قرار داده‌اند و به نتايج خوبي هم رسيده‌اند.

بقايي همچنين گفت: حقيقت موجود ساختار تشكيلاتي گمركات و مشكلات و مسائل آنها در طرح منطقه‌اي كردن گمركات بايد به شكل همه‌جانبه مورد بررسي و كندوكاو قرار گيرد تا بتوانيم اين طرح را به شكل مطلوب و اثربخش اجرايي كنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: منطقه ای ، گمرک ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار