استان فارس رتبه دوم را در بین استانهای کشور در جذب سرمایه کسب کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی فارس بیان کرد : سازمان بین المللی آنکتاد هر ساله گزارش مفصلی را از روند سرمایه گذاری در کشورهای دیگر منعکس می کند که بر اساس این گزارش با وجود رکود اقتصادی حاکم بر جهان و با وجود آنکه اغلب کشورها با افت سرمایه گذاری روبه رو بودند اما در ایران روند جذب سرمایه گذاری مثبت بوده است .

مبشری با بیان اینکه تایید سرمایه گذاری جذب شده خارجی به شرط رعایت قوانین مربوطه است افزود: سرمایه گذاری خارجی درصورتی در آمار و ارقام سرمایه های جذب شده به حساب می آید که منجر به تولید شده و سود دائمی نصیب سرمایه گذار شود همچنین سرمایه گذاری باید ضامن مالکیت سرمایه گذار باشد و فعالیت های اقتصادی ناشی از این سرمایه گذاری باید بصورت شفاف صورت گیرد .

وی افزود: همچنین سرمایه گذاری صورت گرفته باید با منشاء خارجی باشد و متکی به بانک و وام های بانکی نباشد.

مبشری گفت : با در نظر گرفتن این شرایط سرمایه گذاری خارجی در جهان در سال 2012 نسبت به سال2011 بنا به دلا یلی از جمله بحران اقتصادی دنیا و بی ثباتی سیاسی افت 28 درصدی پیدا کرده و این در حالی است که ایران با رشد 17 و 35 صدم درصدی سرمایه گذاری خارجی رو به رو بوده و جزو حداقل کشورهایی است که در سال میلادی گذشته این رشد را حفظ کرده است .

این مقام مسئولادامه داد: بر اساس گزارش آنکتا سرمایه گذاری در سال 2011 در ایران 4 میلیارد و 100 میلیون دلار بوده که این رقم در سال میلادی گذشته به 4 میلیارد و 870 میلیون دلار افزایش یافته است .

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی فارس افزود: در این میان بر اساس اعلام سازمان کمکهای اقتصادی و فنی ایران ، فارس بعد از کرمان با جذب 149 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی رتبه دوم کشور را بدست آورد و بعد از فارس استان تهران با جذب 118 میلیون دلار سرمایه خارجی در جایگاه سوم کشور قرار گرفت ./س
برچسب ها: فارس ، رتبه ، دوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.