پس از اعلام اسامي جايگاه‌هاي عرضه سوخت يورو4، به نظر می‌رسد برخی جایگاه‌ها مشکلاتی در عرضه این سوخت دارند.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از ميان 21 جايگاه  اعلام شده، 6 جايگاه عرضه سوخت يورو 4 را تكذيب كردند.

بر این اساس؛ یکی از افراد فعال در جایگاهی واقع در شرق تهران در خصوص نحوه عرضه این سوخت اظهار داشت: سوخت يورو 4 به مدت دو روز به اين جايگاه تحويل داده شد و پس از آن هيچ اقدامي در ادامه تحويل سوخت يورو4 صورت نپذيرفته است.

همچنين یک جایگاه دار واقع در شمال تهران نیز اذعان داشت طبق وعده هاي داده شده سوخت يورو 4  تا 6 ماه ديگر به اين جايگاه داده خواهد شد.

نكته قابل ذكر اينست كه یکی از مسئولان بنزين در جايگاه واقع در شمال تهران می گوید علی رغم باید در این جایگه سوخت یورو4 توزیع شود تمایلی به عرضه این نوع سوخت نداریم چراکه به گفته سایر جایگاه داران میزان کسری این بنزین زیاد است.

در همین ارتباط بيژن حاج محمدرضا رییس انجمن جایگاه داران سوخت کشور، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: دلیل عدم تمایل برخی از جایگاه داران برای توزیع سوخت یورو4 پایین بودن گوگرد آن بیش از استاندارد اروپاست که موجب فرار بودن بیش از حد بنزین می شود که نتیجه آن ضرر مالی به جایگاه دار و حتی مصرف کننده خواهد بود.

وی در خصوص دلیل فرّار بودن بنزین یورو 4 عرضه شده در جایگاههای تهران گفت: به دلیل اینکه در شروع توزیع و ادامه آن با عجله عمل شده، بنزین تولید شده در پالایشگاه به صورت داغ از طریق خط لوله به انبارهای ذخیره سازی که فعلا انبار ری است منتقل شده و بدون سکون در انبار بلافاصله به محل های عرضه ارسال می شود.

حاج محمدرضا خاطرنشان کرد: براساس گفته مسئولان شرکت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي اين سوخت منطبق با استاندارهاي سوخت اروپايي و جهاني است در حالي که  گوگرد بنزین یورو4 باید 50 PPM باشد اما گوگرد بنزین یورو4 تولید داخل 10 PPM است که موجب تبخیر بیش از حد بنزین در مخزن جایگاه و باک خودرو می شود. 

رییس انجمن جایگاه داران سوخت کشور، يادآور شد: سوخت که در داخل پالايشگاههاي کشور توليد مي شود از شازند به سه انبار مستقر در شمال غرب کن، شمال شرق قوچک و انبار ري  منتقل مي شود موقع انتقال اين نوع فراورده به جايگاه تبخير مضاعف پيدا مي کند.

حاج محمدرضا با اشاره به اینکه در پایان هر سال به ازای کسری مخازن و تبخیرهای صورت گرفته جایگاه داران مشمول جریمه می شوند، اظهار داشت: برخی جایگاه داران اعلام کرده اند که با این شرایط نمی توانند به عرضه بنزین یورو 4 ادامه دهند و برخی از جایگاههایی که در ابتدا عرضه بنزین یورو 4 در آنها آغاز شده بود اکنون بنزین یورو 2 عرضه می کنند اما بقیه جایگاه ها کماکان به عرضه بنزین یورو 4 مشغولند.

وی ادامه داد: 21 جایگاه عرضه فرآورده های نفتی در تهران عرضه بنزین یورو 4 را در پایتخت آغاز کردند اما برخی از این جایگاهها به دلیل فرّاریت بیش از حد بنزین یورو 4 که منجر به کسری های ناهنجار شده است، از ادامه فعالیت در عرضه بنزین یورو 4 اعلام انصراف کرده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوخت ، عرضه ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار