عليرغم اوج گرفتن انتقادات رهبران کشورهاي اروپايي از دولت آمريکا بدليل افشاي جاسوسي دستگاههاي اطلاعاتي آن کشور در کشورهاي اروپايي "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا روز گذشته با ناديده گرفتن اين انتقادات موضوع مطرح شده را کم اهميت پنداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  رويترز، اوباما در جريان برگزاري کنفرانس خبري در کشور تانزانيا ضمن "طبيعي" خواندن اقدامات جاسوسي دستگاه هاي اطلاعاتي آن کشور مدعي شد تمامي دستگاههاي اطلاعاتي در سرتاسر جهان از جمله در اتحاديه اروپا بدنبال کسب اطلاعات بيشتر هستند. 

وي همچنين در ادامه کنفرانس خبري خود افزود که که واشنگتن به ارتباط با شرکاي اروپايي اش براي رفع دغدغه بوجود آمده براي آنان در اين باره ادامه خواهد داد.

اوباما همچنين در مورد "ادوارد اسنودن" کارشناس پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا نيز اظهارنظر کرد و اظهار داشت که دولت آمريکا در حال انجام رايزني با دولت روسيه پيرامون استرداد اسنودن است. 

در پي اشفاي گزارشي در نشريه الماني "اشپيگل" مشخص شد که دستگاه اطلاعاتي آمريکا رد سفارتخانه کشورهاي اروپايي و در کشورهاي آن اتحاديه مدتها مشغول جاسوسي بوده است. انتشار اين گزارش واکنش هاي منفي و انتقادي رهبران کشورهاي اروپايي را نسبت به دولت آمريکا برانگيخت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار