عضو کميسيون امنيت‌ملي مجلس با اشاره به برگزاري رزمايش مشترک دريايي ايران و روسيه در آينده‌اي نزديک گفت: برگزاری رزمایش‌های نظامی ضمن انتقال تجربه و مهارت به نیروهای مسلح، کارآمدی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در پهنه استراتژیک آبهاي خزر را به معرض نمایش می‌گذارد.

"عباسعلي منصوري‌آراني" نماينده مردم کاشان، آران و بيدگل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری مانور مشترک نیروی دریایی ایران و روسیه در آبهاي دریای خزر اظهار داشت: ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران همواره مبتني بر گسترش روابط با ديگر کشورها بوده که در اين راستا نيز اولويت با کشورهاي منطقه است.

وي در ادامه افزود: نمود بالاترين سطح روابط نظامي بين کشورها در قراردادهاي دفاعي و برگزاري رزمايش‌هاي مشترک است که برگزاري رزمايش مشترک نيروي دريايي ايران و روسيه در اين راستا ارزيابي مي‌شود.

عضو کميسيون امنيت ملي اظهار داشت: برگزاری رزمایش‌های نظامی ضمن انتقال تجربه و مهارت به نیروهای مسلح، کارآمدی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در پهنه استراتژیک آبهاي خزر را به معرض نمایش می‌گذارد.

 منصوري‌آراني در خاتمه تصريح کرد: برگزاری رزمایش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی که در سیاست خارجی با ایران همسویی دارند، موجب ارتقاي دانش و تجربه دو طرف می‌شود و ضمن ارتقاء ضريب امنيتي درياي خزر موجب بسط و گسترش همکاري‌هاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي خواهد شد.

گفتني است؛ فرماندهي نيروي دريايي روسيه و ناوگان جمهوري اسلامي ايران تصميم به برگزاري رزمايش مشترك در درياي خزر در نيمه دوم سال ۲۰۱۳ گرفته‌اند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رزمایش ، ایران ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار