شبكه تلويزيوني سي سي تي وي در گزارشي رزمايش مشترک نيروهاي دريايي آمريکا و فيليپين را باعث افزايش تنش ها در منطقه دانست .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي سي تي وي چين، اين دومين رزمايش مشترک ميان دو کشور نامبرده در سال جاري ميلادي است. اين مسئله باعث نگراني ها در رابطه با افزايش بي ثباتي در مناسبات منطقه اي در اين بخش از عالم شده است.

هر دو کشور ادعا کردند اين رزمايش بخشي از تمرينات معمولي سالانه است و هدف آن هيچ کشور ثالثي نيست. اين رزمايش نه روز در شهر ژنرال سانتوز در جنوب فيليپين در حال برگزاري است.

 در اين رزمايش دريايي، چهارصد و پنجاه پرسنل نيروي دريايي و گارد ساحلي فيليپين و پانصد نفر از سربازان نيروي دريايي آمريکا شرکت کرده اند. اين رزمايش مشترک هر ساله و بدون وقفه از سال 1995 ميلادي به اين طرف برگزار شده است.

اين در حالي است که بنيگنو آکينو، رئيس جمهور فيليپين اظهار داشته است که اين کشور ممکن است از آمريکا درخواست کند هواپيماهاي جاسوسي بر فراز درياي جنوبي چين به پرواز درآورد تا هرگونه حرکات را در مناطق مورد اختلاف  در اين منطقه آبي تحت نظارت داشته باشد زيرا کشور فيليپين خودش قابليت هاي لازم براي اين کار را ندارد. آکينو همچنين افزود، من با اين موضوع که نيروهاي فيليپيني به دست نيروهاي آمريکايي آموزش داده شوند، هيچ مخالفت يا مشکلي ندارم.

از سوي ديگر آمريکا ضمن تأييد همکاري هاي نظامي با فيليپين اعلام کرد اين کشور در اختلافات مالکيتي ميان کشورهاي مختلف در درياي جنوبي چين موضعي خنثي و بي طرفانه دارد. از سوي ديگر دولت چين هشدار داد، نيروهاي خارجي نبايد خود را در امور داخلي اين منطقه دخيل کنند.
برچسب ها: آمریکا ، فیلیپین ، رزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار