ترکیه ، انگلیس و رژیم صهیونیستی در جنوب قبرس رزمایش دریایی برگزار می کنند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ هر یک از رزمایش ها به طور جداگانه در روز پنجشنبه برگزار شد و دمیتریس الیادیس وزیر دفاع قبرس درباره آن ها گفته است:« اسرائیل و انگلیس برای برگزاری مانور های خود اطلاع رسانی کرده بودند اما ترکیه در این باره بدون اطلاع قبلی عمل کرده است».

بر اساس اظهارات وزیر دفاع قبرس رزمایش ترکیه شامل حمل ونقل دریایی و هوایی در منطقه خطر بوده است ، به همین منظور قبرس تصمیم دارد با سازمان های بین المللی در این باره رایزنی کند.

منابع وابسته به وزارت دفاع قبرس رزمایش ناوهای اسرائیلی را پاسخ مستقیم به رزمایش ترکیه در محدوده منطقه ای دانستند که در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی اسرائیل قرار دارد و مقدار قابل توجهی ذخایر گازی را در خود جای داده است.

این گزارش می افزاید ،  اسرائیل برای این رزمایش 4 ناو و تعدادی از نظامیانش را در منطقه مستقر کرد و هم زمان هواپیماهای نظامی اسرائیلی بر فراز منطقه به گشت زنی مشغول شدند».

رزمایش دریایی انگلیس نیز در جنوب قبرس نیز در منطقه ای برگزار شد که قلمرو پایگاه هوایی این کشور در قبرس(پایگاه هوایی آکروتیری) به شمار می اید.
برچسب ها: رزمایش ، ترکیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار