سخنگوي جبهه‌اصلاح‌طلبان با بيان اينكه معناي اعتدال مبتني بر حفظ و رعايت حقوق انساني آحاد ملت ايران است، گفت:‌ مثلث حق آزادي، امنيت، و رفاه، مبناي اعتدال در جامعه خواهد بود.

"مجيد محتشمي" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به معناي اعتدال و فراجناحي‌بودن در دولت تدبير و اميد گفت: اعتدال‌گرايي هسته اصلي و گوهر بنيادين اصلاح‌طلبي است، آنچه که برخي از اصلاحات به افراطي‌گري تعبير مي‌کنند از ماهيت اصلاحات خارج بوده چرا که ريشه اصلي اصلاحات در اعتدال نهادينه شده است.

دبير کل حزب آزادي تصريح کرد: رفتارهاي راديکال خارج از دايره اصلاحات قرار دارد و آنهايي که به نام اصلاحات رويه‌هاي تند پيش مي‌گيرند را مي‌توان از دايره اصلاح‌طلبي جدا دانست.

محتشمي اظهار داشت: دوران اصلاحات جدا از برخي تندروي‌هاي افرادي که خود را منتسب به اصلاحات مي‌دانستند، فضاي آرامش و اطمينان خاطر در روابط اجتماع، اقتصادي، در سياست داخل و همچنين در روابط بين‌المللي سپري كرد.

وي ضمن توصيه‌اي به رئيس‌جمهور منتخب تاکيد کرد: حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني همچنان بايد رويه اعتدال را به عنوان راهبرد و استراتژي عملکرد خود در داخل کشور به کار بسته و از همه کساني که به دنبال اعتدال بوده‌اند براي حفظ و  ارتقاي جايگاه نظام در افکار عمومي و روابط بين‌المللي استفاده کنند.

دبير کل حزب آزادي در رابطه با معناي اعتدال بيان داشت: اعتدال در يک تعريف معنادار، مبتني بر حفظ و رعايت حقوق انساني آحاد ملت ايران است، حق آزادي، مادر همه حقوق انساني است که منتهي به اعتدال مي‌شود و بايد توجه داشت که آزادي رقابت و نقد نيز در زير مجموعه قرار مي‌گيرند.

محتشمي ادامه داد: حق آزادي رقابت، ريشه در مردم‌سالاري ديني و فرايند انتخابات دارد و در معناي ديگر آزادي حق انتخاب مديران جامعه است که بايد بر مبناي شايسته‌سالاري صورت گيرد.

وي افزود: حق آزادي در زمينه نقادي، تک‌روي، استبداد و يکه‌سالاري را از بين مي‌برد و اصلاح امور را به نحو مطلوب فراهم مي‌سازد كه با اين بيان، ابتداي اعتدال با حق آزادي بنيان نهاده و ترسيم مي‌شود.

محتشمي در پايان با بيان اينکه از رئوس ديگر اعتدال حق رفاه و امنيت است، خاطرنشان کرد: مثلث حق آزادي، امنيت،‌رفاه مبناي اعتدال در جامعه خواهد بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اعتدال ، حقوق ، آزاذی ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار