عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جریانات و گروه‌های مصری باید خط خود را از غرب و آمریکا جدا کنند تا در باتلاقی که آمریکا و رژیم‌صهیونیستی تدارک دیده گرفتار نشوند.

"میر‌حسن آصفری" عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات مصر گفت: این کشور در آزمون تغییر و تحول از حکومت دیکتاتوری به دموکراسی قرار دارد و این تحول نیاز به فرصت و زمان دارد.

وی افزود: امروز وظیفه همه اعضا، گروه‌ها و جریان‌های مختلف مصر این است که به تغییرات شکل گرفته بعد از حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک در این کشور کمک کنند.

نماینده کمیجان و اراک اظهار داشت: متأسفانه مرسی به خواسته‌های به حق انقلابیون در این یک سال، جامه عمل نپوشانده و هنوز شاهدیم که در برخی پست‌ها و مسئولیت‌ها عناصر بازمانده از دولت مبارک وجود دارد و این سبب نارضایتی مردم شده است لذا مرسي بايد با کنار زدن آن‌ها در حل مسائل كشور قدم بردارد.

آصفری افزود: امروز به جای اینکه در مصر به اختلافات و درگیری‌ها دامن زده شود بهتر است احزاب و گروه‌ها به بهبود این وضعیت کمک کنند و مرسی به جای اینکه در مقابل مردم بایستد، پاسخگوی این باشد که چرا در این یک سال به مشکلات و دغدغه‌های مردم رسیدگی نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: غرب و آمریکا از اختلافات کشور مصر بهره می‌گیرند و دوست ندارند حکومتی دموکراتيك و مردمی در این کشور روی کار باشد.

وی ادامه داد: آمریکا می‌داند که بخش عظیمی از بیداری اسلامی در منطقه از مصر نشأت گرفته و می‌خواهد به دنیا نشان دهد که ملت‌ها نمی‌توانند زمام امور را به دست بگیرند لذا در صدد است تا  عناصر دست نشانده‌ خود را در این کشورها روی کار آورند.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: جریانات و گروه‌های مصری باید خط خود را از غرب و آمریکا جدا کنند تا در باتلاقی که آمریکا و رژیم‌صهیونیستی تدارک دیده گرفتار نشوند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار