عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئيس‌جمهور مصر باید به دنبال تحقق اهداف انقلاب اين کشور باشد و با یک حرکت انقلابی، خود را از این وضع بیرون بکشد و‌گرنه با گذشت زمان و افزایش مشکلات، ضعف حکومت مرکزی در مسائل مختلف بیش از پیش نمایان خواهد شد.

"محمد‌صالح جوکار" نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحولات اخير مصر گفت: اتفاقاتی که در منطقه بخصوص در مصر رخ می‌دهد به نوعی با مدیریت آمریکا همراه است.

وی ادامه داد: محمد مرسی بعد از روی کارآمدن نتوانسته بطور جدی در عرصه سیاسی وارد شده و تصمیمات مهمی را که مقتضای یک انقلاب است، برای مردم اتخاذ کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: آمریکا با کمک عربستان در کشور مصر به دنبال حکومت ضعیف شده‌ای است که تهدیدی برای رژیم‌صهیونیستی محسوب نشود و نتواند توازن قدرت آمريکا در منطقه را بهم بزند.

جوکار تصریح کرد: مرسی باید در راستای مدیریت بهتر کشور تلاش کرده و مسائل سیاست داخلی و خارجی مصر را به درستی دنبال کند.

نماینده مردم یزد و صدوق افزود: افرادی که خواهان انتخابات زودرس در مصر هستند با هدایت آمریکا در این مسیر حرکت می‌کنند و می‌خواهند این کشور با مسائل داخلی خود درگیر شده و نتواند در مسائل منطقه تأثیر‌گذار باشد.

جوکار ادامه داد: مرسی اگر به این روند ادامه دهد، در آینده با مشکلات بیشتری روبرو خواهد شد لذا باید با تجدید نظر در سیاست‌هایش نگاه انقلابی خاصی به مسائل کشورش داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی در پايان خاطرنشان کرد: مرسی باید به دنبال محقق ساختن اهداف انقلاب مصر باشد و با یک حرکت انقلابی خود را از این وضع بیرون بکشد و‌گرنه با گذشت زمان و افزایش مشکلات ضعف حکومت مرکزی در مسائل مختلف بیش از پیش نمایان خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار