كارشناسان مسائل راهبردی موسسات تحقیقاتی رژیم صهیونیستی اشغال مجدد بخش هایی از منطقه سینا را بررسی می كنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الشرق الاوسط ، محققان اسرائیلی در مدت اخیر به تجزیه و تحلیل تحولات مصر پرداخته ونتایج دراز مدتی همچون اشغال بخش هایی از صحرای سینا را بررسی می كنند.

انقلاب مصر در كنار سایر انقلابهای عربی از زمان پایان جنگ سرد یك وضعیت امنیتی بسیار خطرناك برای اسرائیل بوجود آورده است و فضای امنیتی موجود در دو دهه گذشته در بدترین حالت خود قرار دارد.

این تحقیق كه توسط أفرایم عنبار مدیر مركز واستاد علوم سیاسی در دانشگاه بارایلان تهیه شده است شرایط صحرای سینا را نا امن برای رژیم صهیونیستی توصیف كرده و از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته است اقدامات امنیتی در طول مرز با مصر را تشدید كنند.

این مطالعه توصیه هایی برای تصمیم گیرندگان سیاست تل آویو ارائه نموده است از جمله افزایش هزینه های دفاعی، افزایش نیروهای ارتش، افزایش سرمایه گذاری در زمینه دفاع موشكی و قدرت نیروی دریایی و تحقیقات و توسعه.

به گفته عنبار رژیم صهیونیستی باید متحدان جدیدی در منطقه بیابد و ارتباط ویژه خود را با واشنگتن حفظ نماید.

در این بررسی به تنزل جایگاه ایالات متحده به عنوان میانجی منطقه ای پس از عقب نشینی از عراق وتصمیم به عقب نشینی از افغانستان اشاره دارد و نتیجه گیری می كند كه این اقدامات موجب شده است تا آمریكایی ها ضعیف به نظر برسند.

برچسب ها: صهیونیستی ، سینا ، صحرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار