گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد دموکراسی در مصر با «آزمونی سرنوشت ساز» مواجه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ وی این سخنان را در حالی بیان کرد که تنش بین طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهوری مصر شدت گرفته است.

وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه ای اعلام کرد به عقیده وستروله ، درگیری های پنجشنبه شب بین تظاهرکنندگان و تجمعاتی که اسلامگرایان برای جمعه و مخالفان برای روز یکشنبه پیش بینی کرده اند ، آزمونی بسیار سرنوشت ساز برای تغییرات سیاسی در مصر محسوب می شود.

وستروله « نگرانی عمیق خود را از تشدید درگیری ها در مصر» اعلام کرد و خواستار آن شد که « خشونت ها به شیوه عملی در بحث های سیاسی » تبدیل نشود.وی همچنین از « همه بازیگران و همه احزاب خواست مسئولیت شناس باشند و مانع از بروز خشونت های جدید » شوند.

وزیر امور خارجه آلمان در پایان گفت : آنچه مصر بیش از همه به آن نیاز دارد، اصلاحاتی است تا اوضاع اقتصادی بهتر شود و مردم چشم اندازهای خوبی برای آینده داشته باشند . این مسئله باید هدف همه نیروهای سیاسی در مصر باشد.

مخالفان مصری خواستار تظاهرات گسترده ای برای روز یکشنبه ، سالگرد به قدرت رسیدن مرسی ، شده اند. ائتلافی از گروه ها و احزاب سیاسی اسلامگرا نیز از طرفداران خود خواسته اند جمعه به خیابان ها بریزند. 

برچسب ها: وستروله ، آزمون ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار