يک کارشناس سياست خارجي مطرح کرد

حل مشکلات بحرین در گرو گسترش روابط با ایران

يک کارشناس سياست خارجي گفت: اگر دولت بحرين روابط گسترده‌تری با ایران داشته باشد تنش‌هاي داخلي و مشکلات اين کشور نيز فروکش خواهد کرد.

" ابوتراب علیرضایی" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در مورد روابط ايران و بحرين گفت: با توجه به سوابق تاريخي بحرين، اين کشور جزئی از ايران بوده که وجود انگليسي‌ها و خود فروختگي برخي حکام و سلاطين موجب جدايي اين بخش از ايران شد و در يک رفراندوم ساختگي به استقلال رسيد.
 
وي افزود: بخش زيادي از مردم بحرين فارسي زبان و شيعه هستند، در حالي که حکومت در دست اهل تسنن است و حکام بحرين نيز مي‌دانند براي رسيدن به آرامش، منفعت آنها در سازگاري با ايران است.
 
عليرضايي اظهار داشت: بحث جزاير سه گانه تنب بزرگ، کوچک و ابوموسي و اظهارات مقامات بحرینی در این مورد امری تکرای و واهی بوده و آنها به خوبی می‌دانند اینگونه اظهارات تنها جنبه تنش‌آفرینی دارد.
 
وي ادامه داد: اگر همه معادلات منطقه را در کنار هم بچينيم منفعت دولت بحرين براين است که با ايران يک آشتي عمومي برقرار کند و بحث جزاير را مطرح  نکند چراکه فقط این کشور را درگیر مشکلات بیشتری خواهد کرد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دولت بحرين روابط گسترده‌تری با ایران داشته باشد تنش‌هاي داخلي و مشکلات اين کشور نيز فروکش خواهد کرد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار