معاون حوزه های علمیه گفت: باید با احترام و تکریم با جوانان برخورد کرد تا به ورطه فساد نیفتند و به تبیین شیوه تبلیغ دین در میان جوانان پرداخت.

 به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، در آستانه ماه مبارک رمضان هر ساله مبلغان زیادی به اقصي نقاط کشور برای تبلیغ دین اعزام می شود، از این رو توجه به ویژگی های جوانان برای تأثیرگذاری هر چه بیشتر مبانی دین اسلام برای مبلغان اعزامی ضروری است.
حجت الاسلام حسینخانی با اشاره به اینکه انعطاف پذیری مهمترین ویژگی جوانان است و در این زمینه روایات بسیاری وجود دارد، گفت: استعداد علم آموزی و آمادگی معنوی از دیگر خصوصیات جوانان است که باید در تبلیغ به آنها توجه داشت، زیرا جوانان محور سپاه امام زمان (عج) را تشکیل می دهند و اولین کسانی هستند که به هنگام قیام به حضرت ملحق می شوند.
وی ادامه داد: توانمندی جسمی، زیبایی طلبی، زودرنجی از دیگر ویژگی های جوانان است و البته باید توجه داشت که در کنار این صفات، کم تجربگی و علم محدود از ویژگی های دیگر آنان است و باید برای اشتباهات آنها نیز فرصت جبران قرار دهیم.
حسینخانی گفت: مبلغان و مربیان باید توجه بسیار زیادی به مسئله زیبایی طلبی جوانان داشته باشند، به همین خاطر برای حفظ آراستگی و نظافت خود به زیباسازی محیط فرهنگی و تبلیغی کمک کنند.
وی با بیان اینکه مهرورزی و عطوفت از ویژگی‌های مبلغ موفق است، تأکید کرد: باید همیشه با احترام و تکریم با جوانان برخورد کرد تا به ورطه فساد نیفتد./ز

برچسب ها: آستانه ، ماه ، مبارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار