با وجود رشد 180 درصدي دفاتر خدمات مسافرتي در کشور سهم اين بخش از ورود گردشگر خارجي کمتر از نيم درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانيان معاون گردشگري کشور در دومين نشست هم انديشي مديران دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري کشور رشد صنعت گردشگري را در سایه تعامل و همکاري بخش خصوصي و دولتي محقق دانست و گفت: در کشورهای رتبه اول تا دهم صنعت گردشگری جهان، دولت تنها ناظر عالي و سياست گذار است و بخش خصوصي برنامه ريزي، اجرا و نظارت را برعهده دارد و در این زنجيره متصل به هم پيشبرد اهداف گردشگري محقق می شود.

معاون گردشگري  کشور با بيان اينکه گردشگري و سفر با اقدامات موثر دولت نهم و دهم در سبد خانوارهای ایرانی جای گرفته است، گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری با حمايت دولت و رئيس سازمان ميراث فرهنگي امروز نيز شاهد واگذاري امور تصدي گري بخش دولتي به صاحبان اصلي اين صنعت يعني بخش خصوصي هستيم.

وي تصريح کرد: توانمندي بخش خصوصي در پيشبرد صنعت گردشگري فرصتي است که متوليان بخش دولتي با در سایه پيشنهادات  بخش خصوصي به سياستگذاری موثر در جهت توسعه گردشگري متمرکز شوند.

جهانيان با اشاره به رشد 180 درصدي دفاتر خدماتي در کشور، خاطر نشان کرد: تعداد دفاتر خدمات مسافرتی از یک هزار و 500 دفتر در سال 84 به بیش از چهار هزار و 200 دفتر خدمات مسافرتی تا پایان خردادماه 92 رسیده است.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه در کنار رشد فيزيکي، دفاتر خدمات مسافرتي انتظارات را برآورده نساخته است، گفت: البته دفاتر خدمات مسافرتی برای ورود تورهای گردشگری و توسعه صنعت ایران گردی فعالیت خوبی داشتند ، به طوری که در آمار تورهای ورودی سال گذشته رشد 16.5 در صدی و در سه ماهه نخست سال جاری نیز رشد 22 درصدی ثبت شده است.

وي ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری با رشد 28.8 درصدی، یک میلیون و 180 هزار و 348 نفر گردشگر به کشور وارد شدند که در این میان سهم دفاتر خدمات مسافرتی در ورود گردشگران، بسیار ناچیز است.

جهانیان تصریح کرد: از چهارهزار و 200 دفترخدمات مسافرتی، کمتر سه درصد در زمینه‌ی تورهای ورودی و خروجی فعالیت می‌کنند و که از میان آن‌ها، کمتر از یک درصد فقط در تور ورودی فعال‌اند که با توجه به این آمارها شاید کمتر از نیم‌ درصد گردشگران خارجی با تور به ایران بیایند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دفاتر ، مسافرتی ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار