رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس گفت: آثار ما‌تأخر مدرسه‌سازی برای فرد خیّر تا زمان پابرجایی بنای آموزشی استمرار دارد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، سید محی‌الدین طاهری در مراسم کلنگ‌زنی آموزشگاه 18 کلاسه خیرساز در شیراز اظهار داشت: از جمله رشته‌هایی که پس از مرگ انسان مانع قطع ارتباط وی با دنیا می‌شود عمل زیبا و پسندیده مدرسه‌سازی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس ابراز داشت: تا زمانی که این مدرسه پابرجا باشد برای بانیان آن ثواب و پاداش درج می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ریشه تمام علوم در شرق بوده، اضافه کرد: در تمام مکاتب الهی و به ویژه در اسلام مهم‌ترین موضوعی که به آن پرداخته می‌شود مسئله علم‌آموزی است.

به گفته وی غربی‌ها از این ریشه‌های علوم استفاده کرده و یک علوم انسانی غربی را تحویل دنیای بشری داده‌اند.

این مسئول ویژگی این علوم را استفاده ابزاری از انسان و نگاه مادی‌گرایانه به دنیا عنوان و تصریح کرد: در علوم شرقی و به ویژه اسلامی نگاه به کرامت انسان‌ها و رشد آنها بوده است.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاء‌الدین حسین (ع) شیراز خاطرنشان کرد: کسانی که در راه کسب علم و دانش خدمتی انجام می‌دهند برای آبادانی دنیا و آخرت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز نیز در این مراسم گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع و با زیر‌بنایی بیش از یک‌هزار و 800 متر مربع در سه طبقه احداث می‌شود.

بهروز پرنیان متذکر شد: این آموزشگاه شامل 18 کلاس درس، نمازخانه، آزمایشگاه، کارگاه، سالن اجتماعات، کتابخانه و فضای اداری خواهد بود.

وی در پایان اذعان داشت: این آموزشگاه توسط بانیان خیر حاج عزیز و حاج مجتبی ابوقداره با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد ریال و در مدت یک سال احداث می‌شود./ج1

برچسب ها: مدرسه ، کلاس ، مادی گرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.