جمع‌آوري لانه‌هاي پرندگان در مالزي به صنعتي چندين ميليون دلاري تبديل شده و لانه پرندگان در مالزي جايگاهي همانند خاويار پيدا کرده است زیرا چینی ها به عنوان ماده غذایی علاقه زیادی به آن دارند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  شماري از مردم مالزي خانه‌ها و مغازه‌هاي خود را به مکان‌هايي براي سکونت پرندگان تبديل کرده‌اند.
البته اين کار از روي محبت نيست بلکه آنها از لانه‌هاي اين پرندگان براي مقاصدي که مدنظر دارند، استفاده مي‌کنند.
آنها اين لانه ها را جمع‌آوري و وارد چرخه‌اي مي‌کنند که مصرف غذايي دارد. در اين بين، چيني‌ها به استفاده از لانه‌هاي پرندگان به عنوان ماده ي غذايي علاقه شديدي دارند. آنها از اين لانه‌هاي پرندگان در تهيه سوپ و غذاهاي ديگر استفاده مي‌کنند. 
چيني ها مي‌گويند: اين نوع غذاها ، قدرت فکر را زياد مي‌کند ، براي لطافت پوست موثر است ، در سلامت ريه‌ها تاثير دارد و دردها را التيام مي‌بخشد.
مالزي بعد از اندونزي بزرگترين صادرکننده لانه ي پرنده به چين ، هنگ‌کنگ ، تايوان سنگاپور و ژاپن است. قيمت يک کيلو از سوپ تهيه شده از اين لانه‌هاي پرندگان پنج هزار دلار است.
قيمت ماده اصلي براي تهيه اين نوع سوپ‌ها در مالزي يعني لانه پرندگان بسيار زياد است به طوري که جايگاهي همانند خاويار پيدا مي‌کند. جمع‌آوري و فروش لانه‌هاي پرندگان در مالزي بسيار درامدزا است به طوري که سالانه پانصد ميليون دلار نصيب فعالان آن مي‌کند.  نام اين پرنده swiflet است. هر کاسه سوپ لانه ي پرنده 30 تا 100 دلار قيمت دارد.








برچسب ها: بین الملل ، مالزی ، چینن ، سوپ ، پرنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار