رئیس هیئت مدیره شرکت عرقیات گیاهی نوری گفت: 15 درصد عرقیات گیاهی دارویی کشور در استان قم توسط این شرکت و تحت لیسانس آلمان انجام می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، مصطفی نوری راد با بیان اینکه عرقیات گیاهی و دارویی با وجود اینکه دنیای امروز به طرف صنعت گرایش یافته ولی هنوز طب سنتی جایگاه خود را حفظ کرده است.
وی با اشاره به فعالیت استان قم در زمینه تولید عرقیات گیاهی تصریح کرد: شرکت تولید عرقیات گیاهی نوری از جمله شرکت های فعالی است که در استان قم تولید انبوه عرقیات گیاهی و دارویی را به صورت گسترده در سراسر کشور در دست دارد.
رئیس هیئت مدیره شرکت عرقیات گیاهی نوری تاریخ آغاز فعالیت در این زمینه را مورد توجه قرار داد و گفت: از سال 85 فعالیت این شرکت به صورت سنتی با اشتغالزایی 10 نفر آغاز شد.
وی با تاکید براینکه شرکت عرقیات گیاهی از چرخه صنعت  فاصله نگرفت بیان داشت: این شرکت از سال 86 فعالیت خود را به صورت صنعتی ادامه داد و اکنون  40 نفر در این شرکت به کار اشتعال دارند.
نوری راد میزان تولید عرقیات گیاهی در سال 85 را روزانه در دو نوبت 1200 لیتر ذکر کرد و گفت: این میزان اکنون پس از گذشت بیش از 16 سال به 12 هزار لیتر در روز رسیده است.
وی  حجم تولید گسترده این محصولات را در سراسر کشور مورد توجه قرار داد و گفت: 15 درصد تولید عرقیات گیاهی در سطح کشور از شرکت نوری در استان قم به سراسر کشور انجام می شود .
رئیس هیئت مدیره شرکت عرقیات گیاهی نوری ادامه داد: اکنون با تولید 90 نوع عرقیات گیاهی و دارویی بستر صادرات این محصولات به کشورهای عراق، افغانستان، ازبکستان و ترکیه و... فراهم شده است.
وی با تاکید براینکه شرکت تولید عرقیات گیاهی نوری تنها شرکتی است که تحت لیسانس کریس آلمان فعالیت می کند گفت: عرق ژنگو به عنوان محصول انحصاری این شرکت به تولید رسیده و به سراسر کشور صادر می شود./س
برچسب ها: قم ، تولید ، عرقیات گیاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.