پسر تبهکار که در پوشش مامور اداره پست با تهدید زنان طلاهای آنها را سرقت می کند تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 17 و 45 دقیقه یکم مرداد سال گذشته زن جوانی با مراجعه به کلانتری 110 شهید محلاتی اعلام کرد : مرد جوانی در حالیکه مرا تهدید به آزار قرار داده بود ، با چاقو اقدام به سرقت گردنبندم در داخل آسانسور مجتمع مسکونی محل سکونتم واقع در میدان شهید محلاتی کرد .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 21 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

زن جوان پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : روز حادثه زنگ آیفون زده شد و جوانی حدود 25 ساله با معرفی خود به عنوان "مأمور پست" مدعی شد که قصد تحویل دادن یک بسته پستی را دارد . به قصد تحویل گرفتن بسته پستی ، داخل آسانسور شده اما زمانیکه به طبقه همکف رسیده و قصد داشتم تا از آسانسور خارج شوم ، ناگهان این شخص را در داخل پارکینگ مشاهده کردم !

پیش از آن به هیچ عنوان در ورودی مجتمع را برای این شخص باز نکرده بودم . هنوز از داخل آسانسور پیاده نشده بودم که مرد جوان مرا در مقابل در آسانسور نگه داشت و در حالیکه اجازه بسته شدن در آسانسور را نمی داد ، با چاقو تهدید کرد که اگر مانع از سرقت شوم مرا مورد آزار قرار خواهد داد و پس از سرقت گردنبند و مجروح کردن گردنم به سرعت از مجتمع خارج و با یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ از محل متواری شد .

با توجه به شیوه و شگرد سرقت که طی آن سارق تحت عنوان مأمور پست اقدام به سرقت و تهدید به آزار و اذیت زن جوان کرده بود ، کارآگاهان اداره شانزدهم با بررسی شکایت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دو فقره دیگر از سرقت ها در شرق تهران شدند که سارق به بهانه "تحویل دادن بسته پستی" و با مراجعه به "مجتمع های مسکونی دارای آسانسور" ، به شیوه مشابه اقدام به سرقت طلا و جواهرات همراه زنان کرده است .

یکی از این زنان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ظهر روز 13 شهریور شخصی زنگ آیفون واحد ما را به صدا درآورد که با جواب دادن به آن شخصی اظهار داشت : "از اداره پست آمده و پستچی هستم ؛ شما مالک هستید یا مستأجر ؟ " که پاسخ دادم : "مالک هستم" . این شخص در ادامه مدعی شد که سند تفکیک شده واحد آپارتمان را آورده و به بهانه تحویل دادن سند از من خواست تا به در مجتمع مراجعه کنم. با آسانسور پایین آمده و زمانیکه به پارکینگ رسیدم ، جوانی موتورسوار که موتورسیکلت مشکی خود را در مقابل در ورودی مجتمع گذاشته بود ، در مقابل در آسانسور مشاهده کردم . این شخص اظهار داشت که سند را به همسایه طبقه بالایی تحویل داده است! و باید سند را از همسایه گرفته و رسیدش را به وی تحویل دهم. به داخل آسانسور برگشتم که قبل از بسته شدن در آسانسور ، این شخص با چاقو به سمت آسانسور آمد و مانع از بسته شدن در شد و با فحاشی ، چاقو را به سمت گلو و صورتم نشانه رفت و ...پس از سرقت طلا از پارکینگ خارج و درحالیکه صدای موتورش را که سریع می رفت می شنیدم ، از محل فرار کرد .

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به شناسایی تعدادی مالباختگان ، کارآگاهان به چهره نگاری تصویر "مأمور دروغین اداره پست" پرداختند . شکات در اظهاراتشان ، با ارائه مشخصات مشابه و یکسان عنوان کردند که سارق جوانی حدودا 25 ساله ، قد بلند ( حدودا 180 سانتی متر ) ، چشم و ابرو مشکی و با لباس های اسپرت بوده که با یک دستگاه مورتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی از محل متواری شده است .

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر اعلام کرد : با توجه به ارتکاب سرقت های مشابه و به منظور شناسایی هویت و دستگیری متهمِ تحت تعقیب اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، دستور انتشار تصاویر به دست آمده از چهره نگاری از سوی بازپرس پرونده صادر شده است . به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی تصاویر شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت ، مخفیگاه و یا محل های تردد متهم پرونده را از طریق شماره تماس های 51055574 و 51055516 در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند . همچنین از تمام شکات احتمالی که تاکنون برای طرح شکایت اقدام نکرده و موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .

برچسب ها: سرقت ، زورگیر ، خشن ، شناسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار