همسر سابق نلسون ماندلا گفت وضع جسمي رئيس جمهور پيشين آفريقاي جنوبي رو به بهبود است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "ويني ماديکيزِلا"، همسر سابق ماندلا روز جمعه در شهرک سوئو در جنوب شرق ژوهانسبورگ گفت: بهبود زيادي حاصل شده است، اما ماندلا به لحاظ باليني هنوز بيمار است.

اظهارات اخير ويني ماديکيزلا داخل خانه اي مطرح شد که ماندلا پيش از زنداني شدن داخل آن زندگي مي کرد.

همسر سابق ماندلا از رسانه ها به علت پوشش اخبار و نگراني ها درباره وضع سلامت او تشکر کرد و گفت: اگر گاهي رفتارمان تلخ مي شود، به اين علت است که وضع دشواري را پشت سر مي گذاريم. شما مي توانيد حس ما را درک کنيد.
  
جمعه، بيست و يکمين روزِ بستري شدن ماندلا در بيمارستان به علت عفونت ريه بود. اين يکي از طولاني ترين دوره هاي بستري شدن او در بيمارستان از ماه دسامبر پارسال تاکنون به شمار مي رود. ماکازيوه، دخترِ بزرگ ماندلا روز پنجشنبه به شبکه تلويزيوني آفريقاي جنوبي گفت زمانيکه با پدرم صحبت مي کرديم، او سعي مي کرد چشمانش را باز کند. ماکازيوه افزود ماندلا همچنين لمس شدن توسط ساير اعضاي خانواده را حس مي کرد. 

مسئولان کليساي "گرِيس بايبِل" در آفريقاي جنوبي که گفته مي شود مراسم آن در بهبود سلامت ماندلا نقش داشته است، نيز اعلام کردند زمان مواجه شدن با واقعيت ها نزديک شده است. 

فرانک چيکانه، فعال سياسي و کشيش باسابقه در آفريقاي جنوبي گفت: ما براي خانواده ماندلا دعا مي کنيم تا قوي باشند و با حمايت مردم آفريقاي جنوبي، دنيا و هر کسي که براي آنها اهميت قائل است، اين لحظه را پشت سر بگذارند. به نظرم بايد اين واقعيت را بپذيريم که ماديبا (ماندلا) ديگر نقش خود را ايفاء کرده است.

چيکانه يکي از چهره هاي مطرح در نبرد براي آزادي آفريقاي جنوبي و همچنين شخصيت هاي مهم در دوران رياست جمهوري تابو امبکي، جانشين ماندلا، بود. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار