رئيس رژيم صهيونيستي در ديدار با جان کري وزير امور خارجه آمريکا گفت:مشکلات زيادي در راه صلح وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، شيمون پرز خطاب به جان کري وزير امورخارجه آمريکا گفت: همه ما حقيقتا  تلاش هاي شما براي صلح را تحسين مي کنيم. اگر من بتوانم موضوعي را افشا کنم آن موضوع  اين است که شما پيش از اين هم اين فضا را ايجاد کرده بوديد. مي دانم که هنوز هم اين موضوعي دشوار است و مشکلات زيادي بر سر راه صلح وجود دارد. تا آنجايي که من در ارتباط هستم مي توانم درک کنم که اکثريت خواهان جريان صلح  هستند و انتظاري زيادي از شما مي رود که اين موضوع را تحقق بخشيد و شما مي توانيد اين کار را انجام دهيد.


تلاش‌هاي کري براي راه‌اندازي مجدد مذاکرات مستقيم بين اسرائيل و فلسطينيان براي اجرای راه حل دو کشور، به دليل سياست شهرک‌سازي تل‎آویو متوقف شده است. 

مقامات اسرائيل روز چهارشنبه اعلام کردند که آن‌ها طرح‌هاي نهايي براي ساخت بيش از ۶۹ واحد مسکونی غيرقانوني جديد را در قدس شرقي، تصويب کرده‌اند. 

واحدهای مسکونی جدید در منطقه حارهما ساخته خواهد شد که يک محله شهرک‌نشين در بخش جنوبي قدس شرقي است که اسرائيل در سال ۱۹۶۷ آن را اشغال کرده است. 

ساخت و ساز شهرک‎های یهودی‎نشین و گسترش آنان در فلسطين اشغالی، در مسیر تلاش‌هایی که برای تامين صلح در خاورميانه انجام می‎شود به مانعی جدی تبدیل شده است. 

بيش از نيم ميليون اسرائيلي در بيش از ۱۲۰ شهرک غيرقانوني زندگی می‎کنند که از سال ۱۹۶۷ و از زمان اشغال کرانه باختري و شرق قدس به دست رژیم اسرائیل، در این مناطق ساخته شده‎اند. 

سازمان ملل و بيشتر کشورها، شهرک‌هاي اسرائيل را غيرقانوني مي‌دانند، چرا که اين مناطق در جنگ ۱۹۶۷ به دست اسرائیل اشغال شده و تابع کنوانسيون ژنو است که بر اساس آن ساخت و ساز در مناطق اشغالي ممنوع اعلام شده است. 



برچسب ها: پرز ، کری ، صلح ، آمریکا ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار