رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فیروزکوه از خسارت کمتر از 30 درصدی 95 درصد منازل مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان خبر داد.

ˈحسین کیانیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: در بازدیدهای به عمل آمده از روستاهای ˈطارسˈ از بخش مرکزی و ˈسله بنˈ از بخش ˈارجمندˈ که در زلزله اخیر شهرستان آسیب دیدند، مشخص شد 95 درصد منازل مسکونی این مناطق کمتر از 30 درصد خسارت دیده اند.

وی گفت: در این بازدید که از سوی کارشناسان بنیاد مسکن از حدود 61 منزل آسیب دیده این روستاها انجام پذیرفت، فرم های ارزیابی تکمیل شد که در آن 30 درصد خسارت ها شامل آسیب به رویه ها و نازک کاری ها و زیر 30 درصد تشخیص داده شد.

کیانی تصریح کرد: همه واحدهای آسیب دیده از ساختمان های قدیمی بودند و در یکی دو مورد نیز ساختمان های بلوکی غیرمجاز و غیرفنی که با مصالح بنایی و بطور خودسرانه و بدون جواز ساخته شده بودند، آسیب دیدند.

وی خاطرنشان کرد: فقط پنج درصد خسارت های وارده در این دو روستا، خسارت های ترمیمی با اهمیت بالا تشخیص داده شدند که در دسته 30 تا 60 درصد خسارت طبقه بندی می شوند.

رئیس بنیاد مسکن فیروزکوه ادامه داد: بحمدالله خسارت تخریبی بالای 60 درصد در این روستاها به هیچ عنوان ملاحظه نشد.

وی اضافه کرد: هم اینک فرم های ارزیابی کارشناسان در بنیاد مسکن در دست بررسی است و پس از آن با هماهنگی بخشداری ها، فرمانداری و اداره کل بنیاد مسکن استان برای در نظر گرفتن تسهیلات مرمت ارسال می شوند.

کیانی یادآورشد: بازدیدهای میدانی از خسارت های وارده، فقط با ارائه گزارش از سوی دهیاری ها و با نامه بخشداری ها انجام می شود.

این گزارش حاکی است؛ جمعه گذشته زلزله ای به بزرگی 3/9 در امواج درونی زمین (ریشتر)، شهرستان فیروزکوه را لرزاند که کانون آن بین بخش ارجمند و روستای طارس تشخیص داده شد./س


برچسب ها: زلزله ، فیروزکوه ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.