مهرداد فريد به عنوان يك كارگردان با هنر وضعيت سينما به دنبال كاسبي و فيلم سازي فيلم هاي كليشه اي بي ارزش و بازاري نيست.

جبار آذين؛ منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم سينمايي بيتا بي بيتا ساخته مهرداد فريد گفت: بيتا بي بيتا پنجمين و بهترين فيلم سينمايي مهرداد فريد است كه كه كار هنري خود را به عنوان سينمانويس در مطبوعات آغاز كرد و در ادامه پس از كسب آگاهي هاي لازم و مهارت هاي فيلم سازي و فيلم نامه نويسي به جمع كارگردانهاي ايران پيوست.  
 

وي افزود: اين هنرمند كه نگاه اجتماعي و آرمارنگرايانه باورهاي ارزشي و ذوق سينمايي انگيزه اش را در پرداختن به هنر تشكيل مي دهد با نخستين اثر سينمايي خود با نام آرامش در ميان مردگان نشان داد كه براي سليقه و ديدگاه مخاطب ارزش قائل است.  
 


آذين ادامه داد: هم چنين اين فيلمساز با هنر و صنعت سينما به دنبال كاسبي و كارگرداني فيلم هاي كليشه اي بي ارزش و بازاري نيست و مي خواهد مضامين بلند انساني را در قالب داستان هايي به رنگ زندگي به صورت جذاب به تماشاگر ارائه كند.  
 
اين منتقد تصريح كرد: در واقع او به عنوان هنرمند متعهد درصدد ايجاد تعامل هنرمند ميان سينماگر، سينما و مخاطب است فيلم هاي بعدي او هم خانه، از مابهترون هر كدام تجربه اي تازه براي فريد محسوب مي شوند و از زاويه متفاوت تماشاگر را به تماشاي گوشه هايي از زندگي دعوت كردند ولي هيچ كدام به سقوط در دامان بي ربط سازي و فيلم فارسي نزديك نشدند. 


 
آذين اظهار داشت: تعلق خاطر مهرداد فريد به درام هاي اجتماعي و مقوله هاي اخلاقي و انساني در هر كار جديد او پررنگ تر مي شود و قطعا تا قرار گرفتن اين فيلم ساز در رديف بهترين كارگردان هاي سينماي ايران راه تكامل را طي مي كند.  
 
وي ادامه داد: بيتا بي بيتا اثر در حال اكران فريد يك فيلم ديدني درباره توجه و تعامل مستمر و سازنده ميان اعضاي خانواده و درك متقابل است به خصوص كه محوريت قصه فيلم بر روي نسل جوان و برخي مشكلات خانوادگي و اجتماعي آنهاست.  
 
اين منتقد سينما تصريح كرد: بازكردن در صحبت و تعامل بر روي جوانان خانواده از سوي والدين، مشاوره و همراهي آنها براي رودرويي جوانان با مشكلات زندگي حرف اصلي فيلم است كه به خوبي به تماشاگر منتقل مي شود. 


 
وي بيان كرد: هدايت درست بازيگران بهره گيري از فيلم نامه اي به نسبت پرداخت شده و تصويرسازي باور پذير از آدم ها و ماجراهاي فيلم در گونه رئال، سازنده اش را در مسيري رو به جلو نشان مي دهد.  
 
آذين عنوان كرد: مهرداد فريد سينما را خوب شروع كرده و سعي دارد آن را خوب هم ادامه دهد او براي ايستادن در كنار برترين هاي سينما به تجربيات بيشتر و نوآوري در فرم و روايت داستان فيلم هايش نياز دارد.  
 

جبار آذين در پايان خاطر نشان كرد: اميد كه بيتا بي امروز اين فيلمساز در آتيه با تسلط بيشتر او بر ادوار روز سينما، طراحي و ارائه قصه هاي دلنشين و آسيب شناسانه اجتماعي به قرار حرفه اي و انديشمندانه تر وي تبديل شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار