در اوایل هفته اجلاس یونسکو در کامبوج آغاز شد و ایران هم با دو پرونده از کاخ گلستان و روستای میمند در این اجلاس حضور داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه ی میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛‌ میراث فرهنگی در  که گذشت با اتفاقات و رویدادهای متفاوتی همراه بود که در این  گزارش به این اتفاقات خواهیم پرداخت. 
بنابر این گزارش در اوایل هفته اجلاس یونسکو در کامبوج آغاز  شد و ایران هم با دو پرونده از کاخ گلستان و روستای میمند در  این اجلاس حضور داشت. اما هنوز  پرونده های ایران  مورد بررسی قرار  نگرفته بود. 
در همین روزهای اولیه در هفته خبری مبنی بر واگذاری امور  سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی منتشر شد اما با  واکنش های بسیاری از طرف کارشناسان میراث فرهنگی  صورت گرفت و اغلب کارشناسان و مدیران میراث فرهنگی  مخالف این موضوع هستند و در پی جلوگیری از کارند.


همین طور که روزهای اواسط هفته را میگذراندیم اطلاعات واخبار بسیاری از اجلاس یونسکو به دست ما می رسید و آثار بسیاری از کشورهای مختلف ثبت جهانی شدند به عنوان مثال 5 محوطه طبیعی و 4محوطه تاریخی در روند این اجلاس در  فهرست اثار جهانی قرار گرفتند.
بعد از بررسی و ثبت جهانی اثار کشورهای مختلف نوبت به  پرونده های کشورمان شد وکاخ گلستان در فهرست اثار جهانی قرار گرفت اما هنوز وضعیت روستای میمند برای جهانی  شدن نامشخص است ولی امیدواریم این روستای ارزشمند هم در  بین اثار جهانی قرار بگیرد.
در پایان هفته هم برای نخل تاریخی یزد مشکلاتی بوجود آمد و تاسیسات برقی منظر این نخل تاریخی و با ارزش را مخدوش کرده است که حل این مسئله بستگی به بودجه اداره برق دارد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار