مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: 100 درصد ظرفيت هتل هاي استان در آغاز سفرهاي تابستاني تكميل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، تراب محمدي در جلسه ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني استان افزود: در پي استقبال كم نظير مردم و گردشگران در سفر تابستاني به آذربايجان شرقي، ميانگين اشغال و تكميل ظرفيت هتل هاي استان در نخستين روزهاي تابستان 100 درصد بوده است.

وي تشريح كرد: علاوه بر هتل ها، ظرفيت اغلب مهمانپذيرها و كمپ هاي گردشگري شهرستان هاي مختلف استان و به ويژه تبريز نيز تكميل شده است.

محمدي اقامت گردشگران تابستاني استان را تنها منحصر به هتل ها و مهمانپذيرها ندانست و افزود: پارك هاي مسافر و عمومي تبريز و شهرستان ها نيز با چادرهاي برپا شده، با استقبال كم نظيري از سوي گردشگران روبرو شده اند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تصريح كرد: عليرغم افزايش ظرفيت اماكن اقامتي گردشگري آذربايجان شرقي و بهره برداري از 9 هتل آپارتمان در شهر تبريز، با توجه به افزايش چشمگير گردشگران داخلي و خارجي به استان باز هم نيازمند ساخت هتل و هتل آپارتمان و مهمانپذير در آذربايجان شرقي هستيم.

محمدي با اشاره به بازرسي هاي مستمر از تاسيسات گردشگري استان پس از نوروز تا كنون يادآور شد: بيش از 1720 مورد بازرسي طي دو ماه گذشته از تاسيسات و واحدهاي گردشگري آذربايجان شرقي انجام گرفته و نظارت جهت رفع عيوب و نواقص آنها اقدام شده است.

وي با اشاره به توسعه زيرساخت هاي گردشگري در استان طي پنج سال اخير خاطرنشان كرد: امروز بيش از 112 مجتمع رفاهي بين راهي، 60 كمپ گردشگري و 1200 چشمه سرويش بهداشتي عمومي در محورهاي مواصلاتي و شهرستان ها و مناطق مختلف استان به بهره برداري رسيده است.

محمدي همچنين از استقرار راهنمايان گردشگري متخصص و دوره ديده در ورودي ها و محوطه آثار تاريخي و گردشگري آذربايجان شرقي همزمان با آغاز سفرهاي تابستاني خبر داد.

يادآور مي شود، جلسه ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني آذربايجان شرقي به رياست مهندس اشرف نيا معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي، دبيري مهندس محمدي مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان و با حضور مديران و روساي نهادها و سازمان هاي عضو ستاد تسهيلات سفر استان برگزار شد./س

برچسب ها: تکمیل ، ظرفیت ، هتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.