نتایج یک گزارش اقتصادی که روز چهارشنبه در اسپانیا منتشر شد نشان داد افزایش بی سابقه بیکاری در این کشور تمامی گروههای جمعیتی را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری آلمان، در این گزارش که از سوی موسسه آموزش تجارت «ای اس اِی دی ای» منتشر شد آمده است افزایش بی سابقه نرخ بیکاری در اسپانیا حتی گروه مردان دارای تحصیلات دانشگاهی را که قراردادهای کار دائمی دارند مورد تهدید قرار داده است. این در حالی است که این گروه از جمعیت پیشتر با هیچ گونه تهدیدی در زمینه اشتغال روبرو نبود.

بر اساس گزارش مذکور، نرخ بیکاری در میان این گروه از مردان تحصیلکرده که بین 30 تا 50 سال سن دارند و بسیاری از آنها به علت خریداری مسکن مجبور به پرداخت اقساط هستند از رقم سه درصد در سال 2008 (زمان آغاز بحران اقتصادی) به رقم 13 درصد افزایش پیدا کرده است.

بر اساس آمارهای اعلام شده،‌ نرخ بیکاری در اسپانیا هم اکنون 27 درصد است.

در گزارش مذکور هشدار داده شده است افزایش نرخ بیکاری در میان افرادی که تحصیلات دانشگاهی عالی دارند حاکی از شکنندگی و آسیب پذیری سیستم و گستره مشکلاتی است که در آینده به وجود خواهد آمد.

انتشار این گزارش در حالی است که بانک مرکزی اسپانیا چندی پیش اعلام کرد برخی نشانه ها حاکی از کند شدن نرخ رشد بیکاری در این کشور است که از جمله آنها می توان به کاهش شمار درخواستهای کمک از سازمانهای تامین اجتماعی اشاره کرد.

بر اساس پیش بینی های انجام شده، اقتصاد اسپانیا طی سال کنونی با یک و نیم درصد انقباض روبرو خواهد شد.
برچسب ها: بیکاری ، اسپانیا ، جوانان ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار