پزشکان به دانش آموزان و دانشجویان توصیه می کنند تا کمتر از یک ساعت قبل از خوابیدن درس نخوانند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند که به هنگام خواب قسمت های بسیاری از مغز با همدیگر همکاری دارند.

گفتنی است یکی از اصلی ترین بخش ها قسمت هایی از مغز است که مرتبط با حافظه و یادگیری است.

بررسی ها نشان می دهند: که بخش هیپوکامپ مغز که مسئول یادگیری و ثبت اطلاعات جدید است یکی از بخش هایی است که در هنگام خواب بسیار فعال می باشد.

بر اساس جدیدترین یافته های پزشکان اطلاعات جدید که فرد کسب می کند به طور موقت در هیپو کامپ ذخیره می شود و آنگاه به نئوکورتکس که بخش یادگیری بلند مدت است منتقل می گردد.به همین دلیل مغز به زمان برای یادگیری اطلاعات نیاز دارد.

بر اساس این پژوهش و با بررسی بر روی تعداد زیادی از داوطلبان دانشمندان فهمیده اند که کمتر از یک ساعت به زمان خواب اطلاعات جدید وارد بخش هیپوکامپ شده نمی تواند به صورت درست و دقیق در بخش نمی تواند به صورت درست و دقیق در بخش نئوکورتکس جایگزین شود به همین دلیل هر چه بخوانند یا یاد بگیرند در این فاصله زمانی در ذهن باقی نمی ماند.

پزشکان به افراد توصیه می کنند تا زمان لازم برای بارگذاری اطلاعات را به مغز خود بدهند و در هنگام خواب آلودگی درس نخوانند بلکه با یک ساعت استراحت هر چند کوتاه زمینه را برای گیرایی بیشتر درس ها فراهم کند./ع2
برچسب ها: درس ، خواب ، هیپوکامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار