عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اولين بار نيست كه تحليل‌هايي با رويکرد خير و صلاح استکبار جهاني ارائه مي‌شود اما نکته اينجاست که غربي‌ها به اين مسئله اعتقادي ندارند زيرا آمريکايي‌ها هنوز خود را قدرت اول ديده و مي‌خواهند با اعمال فشار و قلدري به نتيجه برسند.

اسماعيل کوثري نماينده تهران، شميرانات و اسلام شهر در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد اظهارات تحليل‌گران مختلف مبني بر ضرورت تلاش آمريکا براي تعامل با ايران گفت: قطعا و يقينا آمريکايي ها به اين گونه نظرات و تحليل ها توجهي نخواهند کرد زيرا همچنان در ذهن، فکر و منطق خود لوله تفنگ را می بینند و مي‌خواهند طرف مقابل خود را با اعمال فشار تسليم کنند.
 
وي ادامه داد: اين‌گونه تحليل‌ها اولين بار نيست که با رويکرد خير و صلاح استکبار جهاني ارائه مي‌شود اما نکته اينجاست که غربي‌ها به اين مسئله اعتقادي ندارند زيرا آمريکايي‌ها هنوز خود را قدرت اول ديده و مي‌خواهند با اعمال فشار و قلدري به نتيجه برسند.
 
کوثري با اشاره به سخني از امام سجاد(ع) مبني براينکه "خداوند را شکر که دشمنان ما را احمق آفريد." ، تصريح کرد: آمريکا و رژيم صهيونيستي از اين دسته هستند زيرا هيچ وقت نمي‌خواهند از واقعيت ملت ايران شناخت پيدا کنند، به همين دليل همواره دچار اشتباه شده و اشتباهات خود را نيز تکرار مي‌کنند.
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مورد تعامل کشورهاي ديگر با ايران و همينطور بالعکس اظهار داشت: ايران مي‌خواهد با کشورهاي ديگر تعامل داشته باشد، البته کشورهاي ديگر نيز مي‌خواهند با ايران تعامل داشته باشند اما به اين دليل که اکثر کشورها خود تصميم گيرنده نهايي نيستند و بازيچه دست انگليس و آمريکا هستند، نمي‌توانند اين کار را انجام دهند.
 
وي در ادامه بيان کرد: آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها دست نشانده صهيونيست ها هستند به اين مضمون که صهيونيست‌ها نظرات و اعتقادات خود را به آنها تحميل کرده و اين کشورها نيز اطاعت مي‌کنند.
 
کوثري همچنين در مورد نارضايتي رژيم صهيونيستي در انتخاب حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني به عنوان رئيس جمهور منتخب ملت بيان کرد: صهيونيست‌ها در اين فکر بودند که شخصي در انتخابات ايران رئيس جمهور شود که به نوعي در مسير آنها حرکت و خواسته‌شان را تحقق بخشد در صورتي که در کشورمان مردم با شناخت و آگاهي نسبت به کانديداها انتخاب اصلح را انجام دادند، همچنين شوراي نگهبان نيز اجازه نداد شخصي از فيلتر اين شورا عبور کند که حتي يک صدم هم دچار رژيم اشغالگر قدس باشد.
 
نماينده تهران در پايان خاطرنشان کرد: نظر حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در رابطه با صهيونيست‌ها همان نظر مقام معظم رهبري و حضرت امام (ره) است و به همين خاطر نتانياهو از اين انتخاب ملت نه تنها خشنود نيست بلکه احساس نارضايتي مي‌کند.


انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار