سازمان‌های اسلامی آمريكا با تنظيم دادخواستی عليه پليس نيويورك به اتهام جاسوسی از اقليت مسلمان و اماكن عبادی آن‌ها، شكايت كردند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پايگاه اطلاع‌رسانی «OnIslam» در خبری اعلام کرد، «حينا شمسی»، مدير گروه امنيت ملی اتحاديه آزادی‌های مدنی آمريكا اعلام كرد: هنگامی‌كه يك اداره پليس گروهی از انسان‌های قانون‌مدار را تنها به دليل رفتن به مسجد، نه كليسا يا كنيسه، مظنون تلقی می‌كند، برابری و آزادی دينی در قانون كشور زير سؤال می‌رود.

در اين دادخواست، از پليس نيويورك به دليل هم‌رديف قرار دادن اعمال عبادی مسلمانان با فعاليت‌های مشكوك، شكايت و درخواست شده تا پليس نيويورك به جاسوسی از مسلمانان پايان دهد.

به گزارش آسوشييتدپرس در نيويورك، پليس با فرستادن مأموران مخفی به جوامع دينی مسلمانان آنان را تحت نظر قرار می‌دهد و مساجد و سازمان‌های اسلامی را كنترل می‌كند.

این گزارش می افزاید:پليس نيويورك با راه‌اندازی واحدی موسوم به كنترل جمعيت، از افسران لباس شخصی برای زيرنظر گرفتن اقليت‌های دينی در اين منطقه استفاده می‌كند.

همچنين در این گزارش آمده که پليس نيويورك پرونده‌هايی مخفيانه در مورد كسب و كار مسلمانان جمع‌آوری و نگه‌داری می‌كند. بر اين اساس، پليس پايگاه داده‌ای در مورد محل زندگی، محل عبادت، محل خريد و حتی استفاده از اينترنت مسلمانان در دست دارد.

اين افشاگری‌ها منجر به خشم مسلمانان آمريكا شد و آنان پليس نيويورك را به دليل نقض حقوق دينی و مدنی آنان، محكوم كردند.

بحث در مورد جاسوسی پليس از مسلمانان از دو هفته گذشته كه خبرهايی مبنی بر كنترل تلفن شهروندان از سوی دولت فدرال آمريكا منتشر شد، قوت يافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار