چين قصد دارد در چارچوب دوازدهمين طرح پنج ساله فضايي خود ( از 2011 تا 2015) موشک هاي جديدي به فضا پرتاب کند که قابليت حمل بار بيشتري دارند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، يوان جي، معاون مدير کل اداره علوم و فناوري هوافضاي چين، روز چهارشنبه با اعلام اين خبر افزود:« موشک هايي که در حال حاضر به فضا پرتاب مي شوند و در ماموريت هاي فضايي مورد استفاده قرار مي گيرند، قادر نيستند نيازهاي آتي ايستگاه فضايي را که قرار است فضانوردان در آن مستقر شوند، تامين کنند بنابراين ما به موشک هايي نياز داريم که به مراتب قابليت حمل بيشتري نسبت به موشک هاي کنوني داشته باشند.»

اين مقام چيني مدل هاي جديدي از خانواده موشک هاي ويژه پرتاب ماهواره معرفي کرد که قابليت حمل بار بيشتري را دارند.

معاون مدير کل اداره علوم و فناوري هوافضاي چين گفت موشک ماهواره بر لانگ مارچ پنج Longue Marche 5 که قابليت حمل بالايي دارد در حال ساخت است. وي تصريح کرد اين موشک قادر خواهد بود محموله اي به وزن بيست تن را به مدار پائيني زمين منتقل کند.

موشک ماهواره بر لانگ مارچ هفت Longue Marche 7 که آن نيز در حال ساخت است، قابليت حمل سيزده تن بار را به مدار پايين زمين خواهد داشت. وي افزود احتمالا براي پرتاب فضاپيماي باري به ايستگاه فضايي سرنشين دار، از اين موشک استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري شين هوا از پکن، يوان با تاکيد بر اين که روند ساخت اين دو موشک به خوبي پيش مي رود، تصريح کرد اين دو موشک از يک پايگاه موشکي جديد در استان هينان در جنوب چين به فضا پرتاب خواهند شد. وي افزود اولين موشک از اين نوع در چارچوب دوازدهمين طرح پنج ساله فضايي چين به فضا پرتاب خواهد شد.
برچسب ها: موشک ، چین ، فضایی ، هوا ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار