گالری گلستان از 6 تا 12 تیرماه میزبان نمایشگاه عكس «محسن شمس» با عنوان «بهانه» خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نمایشگاه "بهانه" نخستین نمایشگاه انفرادی محسن شمس در گالری گلستان از تاریخ 6 تا 12 تیرماه است. عكس های این نمایشگاه بین سال های 1388 تا 1392 در دره باغ های دامنه های البرز تا كناره های رودخانه راین، بازتاب تاملات او در احوال برگ های درختان  است. محسن شمس در خصوص این نمایشگاه به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: در این نمایشگاه 25 اثر در ابعاد 50 در 70 با موضوع برگ و رنگ و نور به نمایش در می آید. 
وی با اشاره به اینكه بین برگ و نور تعامل خوبی وجود دارد افزود: اگر برگ را به عنوان یك عنصر و نور را عامل دیده شدن در نظر بگیریم ، تعامل مناسبی بین این دو عنصر خواهیم یافت. وقتی نور نباشد هیچ چیزی نیست. در فرایند زمان و مكان با بی نهایت فرم و رنگ مواجه هستیم. 
این هنرمند در پاسخ به این سوال كه چرا عنوان نمایشگاه خود را "بهانه" گذاشته اید گفت: همانطور كه می گوییم چرا؟ این خود بهانه است. دیدن و نگاه كردن... نیز بهانه است. عكس گرفتن نیز بهانه است. رنگ ها، فرم ها بهانه اند. "بهانه" رجعت كردن به حقیقت ...  
این عكاس با بیان اینكه پیشتر عكاسی جنگ انجام داده ام تصریح كرد: در گذشته علاوه بر عكاسی جنگ، عكاسی اجتماعی و عكاسی صنعتی نیز انجام داده ام.  
وی در پاسخ به این سوال كه چطور شد از عكاسی جنگ به سمت  عكاسی طبیعت رفته اید، گفت: به نظر من نسبت عكاس با محیط خود نسبت ثابتی است اما در فرایند زمان متفاوت می شود. در هر دوره درك انسان از اطراف خود نیز تغییر می كند.  
شمس نگاه خود را در  پایان دهه پنجاه زندگی نگاهی متفاوت دانست و خاطرنشان كرد: مسلما نگاه امروز من با نگاهی كه در اواخر دهه دوم زندگی ام داشتم، متفاوت است. اگر زمانی به عكاسی جنگ پرداختم واكنش طبیعی من به وقایع پیرامونی آن دوران بود.  
این عكاس دو بخش از عكاسی جنگ را نام برد و افزود: عكاسی جنگ دو بخش برای من داشته یكی بخش صنعتی - نظامی جنگ و دیگری بخش زندگی در جنگ است. در عكاسی زندگی در جنگ به دنبال ظرائف انسانی و اجتماعی جنگ بودم. اینكه چرا اكنون به دنبال عكاسی طبیعت رفتم نیز واكنش طبیعی این دوران می دانم . 
شمس از برگزاری نمایشگاه دیگری با عنوان "زندگی در جنگ " خبر داد و افزود: مقدمات چاپ مجموعه عكس های من با عنوان "زندگی در جنگ " توسط خانه عكاسان ایران در حال پی گیری است كه احتمالا همزمان با انتشار این كتاب نمایشگاهی از همین آثار نیز برگزار شود. 
شایان ذكر است علاقه مندان می توانند برای بازدید  از پنجشنبه پنجم تیرماه تا چهارشنبه ۱۲ تیرماه  از ساعت ۱۶ تا ۲۰  به گالری گلستان به آدرس خیابان شهید كماسایی. پلاك ۳۴ مراجعه كنند./ي2
برچسب ها: بهانه ، محسن شمس ، عکاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار