گالری‌های تهران در نیمه دوم دی‌ماه میزبان تازه‌ترین آثار هنری در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگارن؛اولین ماه از فصل زمستان هم به نیمه رسید و اکنون گالری‌های تهران خود را برای نمایشگاه‌های تازه‌ای در نیمه دوم دی‌ماه آماده می‌کنند و از امروز ۱۶ دی‌ماه به میزبانی نمایشگاه‌های تازه می‌روند.

گالری آران

نمایشگاهی از عکس‌های «آرش حنائی» با عنوان «۰۲-هنرمند سرخوش-کفش‌های راهی-خالی-زمین.پی اس دی» امروز ۱۶ دی‌ماه در گالری آران گشایش می‌یابد.

در نوشته بروشور این نمایشگاه آمده است؛مجموعهٔ «۰۲-هنرمند سرخوش-کفش‌های راهی-خالی-زمین» در قالب یک کلاژ ناهمگون به نمایش در می‌آید و ترکیبی از پروژه‌هایی با مباحث مختلف را به یک دامنهٔ واحد می‌آورند. این پروژه‌ها یا ناتمام و یا در حال انجام هستند. محتوای این مجموعه‌ها به باور هنرمند، حداقل در یک نقطه به هم مرتبط می‌شوند. گویی که فیلم‌های خام چهار فیلم سینمایی بدون نتیجهٔ خاصی برای یک فیلم نهایی تدوین شده باشند.
هنرمند سرخوش شخصیتی است ضد ارزش‌های یک هنرمند آرمانگرا، گاهی رویا‌پرداز و گاهی متوهم و گاهی از فرط ناامیدی سرخوش و سرگردان. گاهی به وقایع دست می‌اندازد و گاهی به تصاویر ذهنی‌اش بسنده می‌کند و بی‌آنکه هدف مشخصّی را دنبال کند و یا در صدد شکل گیری یک مجموعه برآید، مدام در حال تولید است. هنرمند سرخوش معتقد است که مجموعهٔ همسان و هم شکل، ارزش‌های فردی را سلب می‌کند و او را به تکرار و تعهّد به مخاطب سوق می‌دهد تا آنجا که نتیجه به هدف تعبیر شود. هنرمند سرخوش بر تنوّع فرم و رنگ و فضا سازی تاکید می‌کند تا کلمات و مفاهیم را در حیطهٔ واژه ای مترادف محدود سازد و تفسیر و تحلیل را بر گردن مخاطب بیاندازد. برای مثال در قسمت «خالی» مفهموم تهی بودن که غالباً با توضیحات فاخر فلسفی همراه است، با استفاده از تصاویر و وسایل پیش پا افتاده نظیر جعبهٔ خالی، معمای لاینحل یا تفنگ‌های خالی و گل‌های تزیینی که «تهی» بودن را قالب می‌گیرد به سخره کشیده می‌شود یا به عبارتی «خالی»، «توخالی» می‌شود.»این نمایشگاه تا ۶ بهمن‌ماه ادامه دارد.

 

گالری مؤسسه فرهنگی اکو

نمایشگاه «آفرینش» شامل آثاری از هنرمندان نقاش کشورمان است که در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون آیدین آغداشلو، رضا بانگیز، بهرام احمدی، فاطمه بهرامی، زهرا پاکزاد، بهنام کامرانی، همایون سلیمی، پریسا شاد قزوینی، سیدحسن سلطانی و رضا خدادادی به نمایش گذاشته می‌شود.
این نمایشگاه امروز جمعه 16 دی با حضور حجت‌الله ایوبی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، رئیس هیئت‌مدیره انجمن علمی پژوهشی هنرهای تجسمی ایران و جمعی از هنرمندان در گالری مؤسسه فرهنگی اکو گشایش می‌یابد و تا 27 دی ماه از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 10 تا 20 و روزهای جمعه از ساعت 16 تا 20 آماده بازدید است.

گالری گلستان

گالری گلستان از امروز ۱۶ دی‌ماه به نمایش آثار نقاشی «لاله آیتی» اختصاص می‌یابد.این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه انفرادی آثار لاله آیتی محسوب می‌شود و او در این نمایشگاه تازه‌ترین آثارش را به نمایش می‌گذارد.
آیتی دانش‌آموخته نقاشی است و تاکنون در سه نمایشگاه انفرادی و حدود ۱۷ نمایشگاه گروهی نقاشی شرکت داشته است.
آثار نقاشی این هنرمند جوان تا ۲۱ دی‌ماه روی دیوار گالری گلستان خواهد بود.

گالری هما

دهمین نمایشگاه انفرادی «بابک کاظمی» با عنوان «آلیس در سرزمین ایرانیان» امروز در گالری هما به روی مخاطبان گشوده می‌شود.
موضوع عکس‌های بابک کاظمی مهاجرت و عجایب محیط برای مهاجران است که با استفاده از تکنیک کلاژ به نمایش می‌گذارد.
این نمایشگاه تا ۲۷ دی‌ماه برپاست.


گالری شکوه

تازه‌ترین آثار آبرنگی عطاالله ذی‌نوری هنرمند نقاش امروز در گالری شکوه به نمایش درخواهد آمد.
این بیست و پنجمین نمایشگاه انفرادی ذی‌نوری است. او متولد 1323 است و در این نمایشگاه 29 تابلوی آبرنگ و یک تابلوی مدادرنگی را به نمایش می‌گذارد. موضوع آثار ذی نوری همچون همیشه متنوع است و در آن از سوژه‌های سنتی نظیر بناهای تاریخی گرفته تا طبیعت بر روی بوم بازنمایی شده است. شاخصه آثار این نقاش پیشکسوت سبک رئالیسم و فتورئالیسم است. وی برای خلق آثارش در محل حاضر می‌شود و به هیچ وجه از روی عکس، تصویری ثبت نمی‌کند. سه اثر شاخص ذی نوری در این نمایشگاه نقاشی‌هایی است که او از «بازار صندوق‌سازهای کرمانشاه» و «کاخ گلستان» نقاشی کرده است.آبرنگ‌های ذی‌نوری تا 21 دی روی دیوار گالری شکوه خواهد بود.

گالری راه‌ابریشم

گالری راه‌ابریشم از امروز پذیرای نمایشگاهی از عکس‌های «صبا علیزاده» با عنوان «نور و خاک» است.در این نمایشگاه ۱۴ عکس۱۰۰x ۷۰ به نمایش درمی‌آید.
در بروشور این نمایشگاه آمده است:«در روز‌هایی هستیم که زمزمه‌ای به گوش می‌رسد. هنوز زخم جنگ پیشین التیام نیافته است و چه زود فراموش می‌کنیم و چه زود فراموش خواهیم شد.» این نمایشگاه تا ۵ بهمن‌ماه دایر است.

گالری اعتماد

«سحر صفریان بارانلو» نمایشگاهی از آثارش را امروز ۱۶ دی‌ماه در گالری اعتماد برپا می‌کند.این هنرمند جوان در یادداشتی درباره آثارش نوشته است: «انسانها و ارتباطشان با هم در جامعه محور اصلی کارهای من است. تکرار به عنوان عنصری ثابت از زندگی مدرن حضور دایمی دارد. تفاوتهای عمدی و جزیی در تکرار و بازتولید فیگورها اشاره به «تجربه‌ی فردی» دارد که در نفس خود تکرارناپذیر است. ثبات یا تزلزل موقعیت فرد، تهاجم یا عقب‌نشینی او و تحکم یا همزیستی او متضادهایی هستند که در ارتباط این افراد همشکل به وجود می‌آیند. توجه به اجتماعات انسانی با اشاره به نمادهای زندگی شهری همراه است. این نمادها گاه به‌صورت نواری رنگی و درخشان به مانند روشنایی‌های رنگین شهر ظاهر می‌شوند و گاه فقط حضور خود رنگ نمایانگر آنها است. من در تلاش برای فهم ساختارهای موجود در جامعه‌ انسانی و در جستجوی ساختارهایی متفاوت هستم.»

گالری سین

گالری سین از امروز 16 دی‌ماه میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های مانی غلامی و مهدی احمدی است.این نمایشگاه توسط مهران راد جمع‌آوری شده است و تا 26 دی‌ماه از ساعت 15 تا 21 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری هور

یعقوب امدادیان، مدیر گالری هور، نمایشگاهی از آثار آبستره‌اش را امروز ۱۶ دی‌ماه در این گالری برپا می‌کند.
او در این نمایشگاه ۱۰ تابلو جدید را به نمایش می‌گذارد. آثار او در این نمایشگاه برگرفته از طبیعت است و در ادامه آثار قبلی او قرار دارد.
این نمایشگاه تا ۲۷ دی‌ماه برپاست.

گالری شیرین

گالری شیرین از امروز جمعه 16 دی‌ماه پذیرای نمایشگاهی از نقاشی‌های محمد هراتی است. این نمایشگاه تا 23 دی ماه ادامه دارد.محمد هراتی متولد سال 1333 بوده و از سال 65 تا 88 در کانادا اقامت داشته است. وی در رشته طراحی صحنه سینما و تئاتر در تهران و در رشته طراحی داخلی در مونترال تحصیل کرده است.

گالری ماه

کامبیز شریف امروز ۱۶ دی‌ماه مجسمه‌های چوبی خود را به گالری ماه می‌برد و علاقه‌مندان به دیدن آثار این هنرمند می‌توانند تا ۲۷ دی‌ماه از این نمایشگاه دیدن کنند.کامبیز شریف تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری از آثارش در ایران و فرانسه برگزار کرده و جوایز بسیاری را از جشنواره‌های مختلف هنری دریافت کرده است.

گالری والی

امروز ۱۶ دی‌ماه آثار نقاشی «لیلا رفاه» در گالری والی به نمایش گذاشته می‌شودآثار این هنرمند جوان تا ۲۷ دی‌ماه بر دیوار گالری والی خواهد ماند و علاقه‌مندان از ساعت ۱۶ تا ۲۰ می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری هفتان

گالری هفتان نیز امروز ۱۶ دی‌ماه نمایشگاهی از آثار حجمی محمدرضا علی‌نژاد را افتتاح می‌کند.در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار حجمی و مجسمه‌های سرامیکی محمدرضا علی نژاد به نمایش گذاشته می‌شود.این نمایشگاه تا ۲۱ دی‌ماه آماده بازدید علاقه‌مندان است.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار