رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با بيان اينکه از سال 69 تاکنون 205 شرکت با ارزش 3 هزار و 250 ميليارد تومان واگذار شده است افزود: واگذاري شرکت ها به صورت رد دين امري غير تخصصي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، غلامرضا شافعي امروز در نشست خبري در خصوص خصوصي سازي در سازمان ايدرو تصريح کرد: مبلغ کل واگذاري ها از سال 69 تا  92، 3 هزار و 250 ميليارد توما بوده که مربوط به 205 شرکت مي شود.

وي ادامه داد: در سال گذشته واگذاري ها عموما به صورت رد دين بوده که خوشبختانه اين امر در سال 92 منع شده است.

شافعي تصريح کرد: اگر واگذاري ها به صورت رد دين انجام گيرد طرح هاي صنعتي به افرادي که تخصص ندارند سپرده مي شود که اين امر توسعه پروژه ها را به تاخير مي اندازد.

وي در خصوص فعاليت هاي سازمان در بخش نوسازي و بازسازي صنايع گفت: نوسازي 4 شرکت از شرکت هاي دولتي به اين سازمان محول شده که به موجب آن بازسازي کارخانه نيشکر هفت تبه که 50 سال سابقه فعاليت داشت با اختصاص مبالغي از سوي دولت و همچنين مبالغي از بخش خصوصي توسط سازمان ايدرو انجام گرفته است.

وي اضافه کرد: ظرفيت  اسمي اين کارخانه در ابتدا 100 هزار تن بود اما به 10 هزار تن فعاليت داشت که در سال گذشته اين ميزان به 41 هزار تن رسيده و پيش بيني مي شود با نوسازي هاي ا نجام شده ميزان توليد در سال جاري به 78 هزار تن برسد.

شافعي تصريح کرد: پروژه قند ياسوج نيز از جمله طرحهاي بازسازي اين سازمان است که طي آن توليد تصويه شکر خام و توليد چقندر از سرگرفته شده است.

وي اضافه کرد دو کارخانه نساجي قائم شهرو بافت بلوچ نيز از پروژه هاي در دست  اجراي سازما ايدرو در راستاي نوسازي صنايع به شمار مي رود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایدرو ، دین ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار