رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع گفت: با توجه به اين که قيمت ارز طي روزهاي گذشته روند نزولي داشته انتظار مي رود که اين امر در قيمت تمام شده خودرو نيز تاثير گذار باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، غلامرضا شافعي امروز در نشست خبري در خصوص بازار خودرو تصريح کرد: روند کاهنده توليد خودرو اصلاح شده است و وضعيت توليد رو به بهبود پيش مي رود.

وي با بيان اينکه در اين شرايط چند علامت مثبت ظاهر شده افزود: طي دو هفته اخير منابع ريالي که در بازار ارز استفاده مي شد به بازار خودرو روي آورده و اين امر تقاضا را براي خريد خودرو در روزهاي اتي بهبود مي بخشد.

وي ادامه داد: همچنين همين که منابع ارزي به ريال تبديل شود بخشي از ‌آن به  تولي برمي گردد و سبب مي شود خودرو ساز از ارز با قيمت کمتر استفاده کنند و اين امر در کاهش قيمت تمام شده خودرو تاثير دارد.

رئيس سازمان ايدرو اظهار داشت: پيشنهاد ما براي رفع مشکلات مالي خودروسازان  اين بود که دولت از منابع ارزي خود 2 ميليارد دلار در اختيار صنعت خودرو قرار دهد و خودروسازان مي توانند حدود 4 تا 5 برابر اين مقدار، کالا توليد کنند و معادل ريالي انرا از جامعه جذب کنند.

وي خاطرنشان کرد: اين  امر سبب جذب ريال از جامعه و بهبود شرايط اقتصادي خواهد شد و دولت مي‌تواند مبلغ اختصاص داده شده به اين صنعت را در مدت زمان مشخص شده بازپس گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کاهش ، نرخ ، افت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار