معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه تحريمهاي بين المللي صنعت خودرو را نيز تحت تاثير قرار داده است افزود: کمبود نقدينگي مشکل اصلي خودروسازان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، غلامرضا شافعي امروز در نشست خبري در خصوص اينکه آيا تحريم ها بر صنعت خودرو نيز تاثير گذار بوده اظهار داشت: نمي توان گفت تحريم تاثيري در اين حوزه نداشته و همچنين تحريمهاي جديد دقيقا صنعت خودرو را به طور جداگانه هدف قرار گرفته است و اين امر نشان دهنده اهميت اين صنعت است.

وي ادامه داد: طي يک سال گذشته شرکتهاي فرانسوي محدوديت هايي در پرداخت قطعات به شرکت ايران خودرو ايجاد کرده بودند و همچنين صنعت خودرو نيز مانند ديگر صنعت ها در مباحث انتقال پول مشکلاتي داشت که اين امور به تشديد مشکلات اين صنعت کمک کرده است.

وي اضافه کرد خودروسازان در ماههاي گذشته فقط با ارز ازاد فعاليت داشتند و نياز به سرمايه در گردش آنها براي گشايش اعتبار چند برابر شده است.

وي افزود: بنابراين مشکل اصلي صنعت خودرو کمبود نقدينگي بوده و در اين شرايط بانکها نيز نتوانستند به تسهيلات مناسبي در اختيارشان قرار دهند و تزريق منابع مالي نيز از طريق دولت با مشکل مواجه بوده است.

شافعي در پاسخ به يان سوال که آيا خودرو سازان به عمد کاهش توليد داشته اند گفت: منافع شخصي خودروسازان اين است که توليد با کيفيت و با تيراژ بالا داشته باشند و تعمد در کاهش تيراژ توليد صحيح نيست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خودرو ، تحریمها ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار