استاد دانشگاه گفت: کاهش تنش سياسي و بهبود روابط از طريق تعامل با شرکای خارجی ایران به ویژه کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس، نقش مهمی در حرکت دادن چرخ‌های اقتصادی کشور به سمت رونق و پیشرفت از خود به جاي خواهد گذاشت.

"ابوتراب عليرضايي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در خصوص عملكرد اجرايي دولت يازدهم براي بهبود وضعيت اقتصادي اظهار داشت: رئيس‌جمهور منتخب با ايجاد برنامه اجرایی خردمندانه و منظم مي‌تواند آثار روانی حاکم بر فضای اقتصادی کشور و رشد بي‌رويه‌ تورم را کاهش دهد.

وي به الويت‌هاي حل مشکلات اقتصادي کشور از سوي دولت منتخب اشاره و تصريح کرد: ایجاد سازمان‌ها و نهادهای مالی و بودجه‌ای و احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور براي ایجاد  نظام مالی منطقي و ارائه و توزيع بودجه منطقی کشور مي‌تواند راهگشاي مشکلات اقتصادي جامعه باشد.

علير‌ضايي به نقش مهم سیاست‌خارجی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: کاهش تنش سياسي و بهبود روابط سیاسی و اقتصادی از طريق تعامل با شرکای خارجی ایران به ویژه کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس، نقش مهمی در حرکت دادن چرخ‌های اقتصادی کشور به سمت رونق و پیشرفت از خود به جاي خواهد گذاشت.

استاد دانشگاه با بيان اينکه یکی از مهمترین دستاوردهای نظام اقتصادی ایران، تک نرخی شدن ارز است، گفت: رئيس‌جمهور آینده باید نسبت به این واقعیت، آگاهی داشته باشد که تنگناهای ایجاد شده در نقل و انتقال ارز و تحریم بانک مرکزی باید هرچه سریع‌تر برداشته شود و کاهش ارزش پول ملی، افزايش نقدینگی و تورم را به بهترين شکل ممکن بهبود دهد.

وی در پایان به نقش و تاثيرگذاري نخبگان و متخصصين در امور مختلف اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های دولت آینده استفاده از افرادی کارآمد در مدیریت، تخصص و سوابق مثبت در اقتصاد کشور است، به نحوی که از اين طريق رابطه‌ای مناسب بین دانشگاه و محیط اقتصادی کشور برقرار شود  تا بتوانيم به موفقيت‌هاي لازم در عرصه‌هاي مختلف دست يابيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حماسه ، اقتصاد ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار