يک کارشناس مسايل سياست خارجي گفت: ما بايد به تحريم ها به ديد يک فرصت نگاه کنيم تا بتوانيم به موفقيت هاي مناسب دست يابيم.

ابوتراب عليرضايي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعمال تحریم های غرب علیه کشورمان اظهار داشت: طي 33 سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامي، کشورمان همواره با تحريم ها و توطئه های فراوانی روبرو بوده اما ملت ایران با صبر و پایداری تمام این فتنه ها را خنثی کرده است.

وي با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 تصريح کرد: تا زمانيکه غرب سياست فشار و مذاکره را دنبال کرده، مذاکرات به نتیجه ای نخواهد رسید و مقامات کشورمان از حقوق هسته ای خود کوتاه نخواهد آمد.

اين محقق و پژوهشگر مسايل سياست خارجي افزود: دولتمردان آمريکایی و برخي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا اين تصور غلط را دارند که افزايش تحريم ها موجب مي شود تا ايران از مواضع به حق خود عقب نشيني کند.

عليرضايي، با اشاره به ادامه روند مذاکرات ايران با گروه 1+5 بيان کرد: تداوم تحريم ها هم زمان با تمايل براي ادامه مذاکرات يک نوع پارادوکس به اين معنا است که کشورهاي غربي به پیروی آمريکا به دنبال توافق و حل موضوع هسته اي ايران بوده اما در عمل به گونه ديگري هستند که اين يک تعارض آشکار است.

انتهاي پيام/س3
برچسب ها: تحریم ، سیاست ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار