يک کارشناس سياست خارجي گفت: سقوط حکام ظالم بحرين به اين معني است که بيداري اسلامي به کشور عربستان سرايت خواهد کرد.

ابوتراب عليرضايي کارشناس سياست خارجي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به جنگ افروزي عربستان در منطقه گفت: ابتدا بايد ماهيت دولت عربستان را شناخت که يک حکومت موروثي است و اين حکومت پشتوانه مردمي ندارد و يک حکومتي است که به نفت، متکي بوده و بنابراين نبايد انتظار داشت که از بيداري اسلامي استقبال کند چون مي داند که به زودي تمام عربستان را درگير خواهد کرد.

وي با اشاره به دخالت آل سعود در بحرين افزود: بحرين يکي از پايه هاي عربستان است به همين اساس سقوط حکام ظالم بحرين به اين معني است که بيداري اسلامي به کشور عربستان سرايت خواهد کرد.

عليرضايي همچنين با اشاره به مسائل سوريه، تحرکات عربستان را ناشي از وحشت آل سعود دانست و گفت: حکام آل سعود قصد دارند تا از اين تحولات سو استفاده کرده و تصور مي کنند در صورت سقوط دولت سوريه بتوانند پا جاي حکومت بشار اسد بگذارند که اين توهماتي بيش نيست چرا که مردم سوريه اجازه دخالت بيگانگان را در امور داخلي خود نخواهند داد.

این کارشناس سیاست خارجی در پايان با تأکيد بر اينکه حکام آل سعود آلت دست دولتمردان غربي است، خاطرنشان کرد: تنها هدف آل سعود جلوگيري از نفوذ بيداري اسلامي از طريق جنگ افروزي به عربستان بوده و طولاني کردن عمر حکومت خود است./س3
برچسب ها: هدف ، عربستان ، جنگ افروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار