"عبدالله گل"رییس جمهوری ترکیه عصر دوشنبه در گفتگوی تلفنی "حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی"رییس جمهوری منتخب ملت ایرانْ خواستار توسعه هرچه بیشتر روابط و همکاری‌های دو کشور شد.

 به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،  به نقل از پايگاه اطلاع رساني رييس جمهور منتخب، رییس جمهوری ترکیه با ابراز خرسندی از مواضع و دیدگاه‌های "حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحانی"، از جانب خود و ملت ترکیه انتخاب وی به عنوان رییس جمهوری منتخب ملت ایران را تبریک گفت و برای دولت آینده ایران آرزوی موفقیت کرد.

عبدالله گل با بیان اینکه " برنامه‌های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران را با دقت پیگیری می کرده است"ْ ، گفت: جذب همه قشرهای ملت ایران ازجمله جوانان، روشنفکران و زنان به برنامه‌ها و دیدگاه‌های جنابعالی تصویری بسیار خوب از شخصیت شما ترسیم کرده و برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتواند با رییس جمهوری منتخب ملت ایران در زمان برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کند.

حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی نیز با تشکر از تماس تلفنی عبدالله گل و پیام تبریک وی ابراز اطمینان کرد: با تدبیر دولت ترکیه مسائل جاری این کشور به سامان برسد و تحریکات خارجی در مسائل داخلی ترکیه قابل قبول نیست.

رییس جمهوری منتخب ملت ایران گفت: بی تردید تعمیق روابط و همکارهای دو کشور در حل و فصل مسایل منطقه و بازگرداندن آرامش و ثبات به منطقه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار